خبرگزاری کار ایران

نخستین محموله کمک‌های خیرین به مجموعه میراث جهانی تخت جمشید رسید

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۴۵۹۰

در پی درخواست و فراخوان مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس در خصوص لزوم لوله گذاری جهت دفع آب‌های سطحی در محور ورودی تخت جمشید، خیر شیرازی محموله ای به ارزش 4 میلیارد ریال شامل لوله‌های GRP به تخت جمشید اهداء کرد.

به گزارش ایلنا، لوله‌های به قطر 550 میلی‌متر توسط شرکت فراسان سازه به طول 12 متر و به تعداد 15 شاخه که درمجموع 180 متر طول را پوشش خواهد داد، جهت نصب در کانال محور ورودی تخت جمشید به این مجموعه اهدا شد. لوله مذکور در تاریخ 9/11/1402 در مجموعه بوستان پردیس تخت جمشید تخلیه شد. 

تأمین لوله آب به قطر 550 میلی‌متر توسط شرکت فراسان سازه انجام شد. فرد خیر هدف از این اقدام کمک به حفاظت از میراث فرهنگی عنوان کرد.  

با توجه به اینکه عملیات اجرایی روکش آسفالت هم‌زمان در این محور در حال انجام است لذا عملیات لوله‌گذاری حائز اهمیت بوده و در روند ساماندهی محور ورودی کمک بسزایی خواهد کرد.  

مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان فارس ضمن تشکر از این خیر نیک اندیش بیان کرد: پایگاه میراث جهانی در نظر دارد این لوله‌ها را در مسیر کانال دفع آب‌های سطحی محور ورودی و پارکینگ تخت جمشید جاگذاری کند با نصب این لوله‌ها اقدامات اولیه ساماندهی و پوشش کانال مقابل ورودی تخت جمشید آغاز می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز