خبرگزاری کار ایران

گفتگوی بی واسطه استاندار با صنعتگران برگزار شد؛

تسهیلات بانکی مطالبه اصلی صنعتگران فارس

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۴۴۰۵

ایجاد شهرک مسکونی کارگران و مهندسین شیراز کلید خورد

همزمان با ایام دهه فجر میز خدمت شهرک صنعتی بزرگ شیراز به ریاست استاندار فارس برگزار و مسائل ومشکلات و موانع تولید ۱۰۰واحد صنعتی بررسی و رسیدگی شد.

به گزارش ایلنا، محمد هادی ایمانیه در راستای رفع موانع تولیدکنندگان و صنعتگران فارس در ایام دهه فجر امسال نشستی با صنعتگران و فعالین بخش صنعت و تولید این استان  برای مطالبات و موانع پیش پای آنها برگزار کرد.

استاندار فارس و مدیران ارشد این استان نیز به دلیل اهمیت مسأله تولید در اصلی ترین و نخستین برنامه عملیاتی دهه فجر ۱۴۰۲ در جمع صنعتگران فارس حاضر و پای درد و دل آنها نشستند.

ناگفته‌هایی از جنس تولیدگری و کارگری

فعالین حوزه صنعت در این نشست از موانع بسیاری از تامین هزینه‌های مورد نیاز تولید، همکاری بیشتر بانک‌های استان با فعالین اقتصادی، تامین سرمایه در گردش، حمایت عملی از بخش تولید گرفته تا مسأله حمل و نقل و توسعه مسیرهای منتهی به مناطق و شهرک‌های صنعتی، لزوم صیانت از نیروی کار و تلاش و اسکان کارگران و مهندسین سخن گفتند.

استاندار فارس و مسولان ارشد این استان نیز تصمیم های مهم و کلیدی در جهت رفع مشکلات بخش تولید اتخاذ کرده و وعده رسیدگی به این مطالبات تا حصول نتیجه را دادند.

سهم بالای شهرک‌های صنعتی در اشتغالزایی

ایمانیه در حاشیه برگزاری میز خدمت صنعتگران که در شهرک صنعتی شیراز برگزار شد ضمن تشکر از تولیدکنندگان و صنعتگران فارس برای مشارکت در آبادانی و توسعه اقتصادی استان، گفت: بیش از ۵۰ درصد صنایع استان فارس در شهرک‌های صنعتی مستقر است و به همین دلیل بالاترین اشتغال در این شهرک ها محقق شده است.

وی افزود: در این نشست مشکلاتی مطرح شد که مدیر جدید شهرک های صنعتی طی یک ماه گذشته که در این سمت منصوب شده اقداماتی در زمینه رفع بخشی از این موانع انجام داده است.

وی به مشکلات فعالین مستقر در شهرک صنعتی شیراز اشاره و اظهار کرد: موضوع اتصال این مجموعه صنعتی به مترو شیراز یکی از درخواست‌های این قشر است که در این نشست مصوب شد که توافقی با شهرداری شیراز انجام و در پی آن خدمات قطار شهری تا شهرک صنعتی شیراز گسترش یابد.

تسهیلات بانکی مطالبه اصلی صنعتگران فارس

ایجاد شهرک مسکونی کارگران و مهندسین شیراز کلید خورد

استاندار فارس مسأله اسکان کارگران، مهندسین و مدیران شهرک صنعتی را یکی دیگر از مطالبات فعالین این بخش دانست و افزود: در این نشست مقرر شد که در جهت ساخت شهرک مسکونی ویژه کارگران و مهندسین شهرک بزرگ صنعتی شیراز با تمام امکات مورد نیاز این شهرک جنب این مجموعه اقدام شود.

وی سلامت شاغلین در این شهرک را یکی از مهمترین اولویت‌های صیانت از نیروی کار دانست و گفت: واحد سلامت مجموعه‌های صنعتی که طی سالیان گذشته دچار رکود شده باید احیا شود.

ایمانیه در ادامه تصریح کرد: توسعه ورزش و تکمیل و تجهیز ورزشگاه شهرک صنعتی بزرگ شیراز دیگر مصوبه این نشست بود که باید در راستای سلامت جامعه کار و تلاش و ارتقاء سطح تولید مورد توجه جدی قرار گیرد.

توسعه و بهسازی مسیرهای دسترسی به شهرک بزرگ صنعتی شیراز

وی ادامه داد: افزایش و بهسازی راه‌های ورودی شهرک صنعتی شیراز از دیگر درخواست‌های فعالین بخش صنعتی این مجموعه بود که باید به کمک شهرداری و راهداری در این راستا اقدامات متمایزی صورت پذیرد.

استاندار فارس در بخش دیگر سخنان خود اعلام کرد: مسأله تسهیلات بانکی مطالبه اصلی طرح شده از سوی صنعتگران در این نشست بود.

راه‌های تازه و ترکیبی برای تامین مالی واحدهای صنعتی فارس

وی اضافه کرد: میزان نیاز تولیدکنندگان فارس به تسهیلات بانکی بالا است و این توقع که بانک تنها تامین کننده آن باشد منطقی نیست و از طرفی اینکه بانک ها نیز از این وظیفه شانه خالی کنند و به تولید کمتر بها دهند نیز منطقی نیست.

استاندار فارس تاکید کرد: با تمهیدات اخیر حوزه اقتصادی استانداری، با روش ترکیبی متشکل از بانک ها، بازار سرمایه، واحدهای تامین مالی، تهاتر و مشارکت نیازهای بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی فارس پاسخ داده خواهد شد تا گام عملی و متمایزی در راستای رونق تولید این استان برداشته شود.

رفع موانع صنعتگران و کارآفرینان با هدف تحقق رشد تولید 

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس در این مراسم با بیان اینکه رفع موانع صنعتگران و کارآفرینان با هدف تحقق رشد تولید در اولویت برنامه های مدیریت ارشد استان قراردارد گفت:تاکید ویژه استاندار فارس به برگزاری مستمر میز خدمت در شهرک صنعتی بیانگر وجود اهتمام ویژه در استان به منظور پیگیری و رفع مشکلات این بخش است. 

سید مسعود عظیمی برگزاری برنامه میز خدمت را فرصتی مناسب برای ارتباط مستقیم و بی واسطه صنعتگران با مدیران دستگاه های اجرایی برای بررسی و پیگیری مشکلات آنها بیان کرد و گفت:تولید و صنعت پیشران اقتصاد کشور محسوب می شود و حمایت از این بخش و رفع موانع آن رشد اقتصادی را به همراه خواهد داشت.

 وی در ادامه با بیان اینکه بخش زیادی از درخواست های صنعتگران مرتبط با مباحث تامین مالی و دریافت تسهیلات بانکی است گفت:علاوه بر آن تامین زیرساخت های آب و برق صنایع و شهرک های صنعتی نیز از مسائل بسیار مهم در استان است که بر اساس قانون جزء تکالیف وزارت نیرو است و برای رفع این مشکلات به دنبال تعامل و همکاری با دستگاه های مرتبط هستیم.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس در ادامه با بیان اینکه برای دستیابی استان به توسعه پایدار صنعتی و ایجاد اشتغال باید ظرفیت واگذاری اراضی در شهرک های صنعتی افزایش یابد گفت:درحال برنامه ریزی عملیاتی برای افزایش مساحت اراضی شهرک های صنعتی از طریق طرح های توسعه ای و ایجادی بویژه در اطراف شیراز بعنوان تقاضامحورترین منطقه استان برای سرمایه گذاری هستیم وتحقق این موضوع بدون همکاری دستگاه های حاکمیتی امکان پذیر نیست.

عظیمی بابیان اینکه قبل از برگزاری میز خدمت طی فراخوانی به صنعتگران ،مشکلات آنها احصا شد گفت:در قالب جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که روز گذشته و با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی برگزار شد ،مشکلات بررسی و در قالب مصوبه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به دستگاه ها ابلاغ خواهد شد.

وی افزود:در این جلسه میز خدمت نیز بخشی از مشکلات که در جلسه ستاد تسهیل تعیین تکلیف نشده بود با حضور استاندار و مدیران دستگاه ها بررسی و رفع شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز