خبرگزاری کار ایران

خط دو مترو شیراز از آزادی تا کلبه سعدی ۳۰ ماهه تحویل می شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۰۱۵۴

همزمان با روز ملی حمل و نقل و طی مراسمی عملیات اجرایی فاز دو خط دوم مترو شیراز آغاز شد.

به گزارش ایلنا، استاندار فارس در این مراسم با اشاره به اینکه تحقق شیراز به عنوان شهر پایتخت فرهنگی ، محیط زیستی، سلامت محور، فرهنگی و... نشان از تلاش مجموعه شهرداری، شورا و قرارگاه سارندگی خاتم الانبیا است، بیان کرد: به خط ۲ مترو اکتفا نمی کنیم و تلاش ما براین است که این خط را به سمت حرم احمدبن موسی ببریم و طرح آن تا دهه فجر تکمیل شود.

محمدهادی ایمانیه در با اشاره به اینکه باید شاهد کلنگ زنی خطوط مترو به سمت حرم مطهر باشیم، ابراز کرد: همچنین ادامه خط یک مترو به سمت گلستان و صدرا نیز باید مدنظر داشته باشیم.

خط دو مترو شیراز از آزادی تا کلبه سعدی ۳۰ ماهه تحویل می شود

وی گفت: مردم ساکن کلانشهر شیراز همیشه جزو انسان های فهیم و بامعرفت هستند و مطالبه آنها متناسب با مولفه هایی چون شهر پایتخت فرهنگی، ادبی، زیبایی، محیط زیست و ...است.

ایمانیه با بیان اینکه حرکاتی چون تلاش مجدانه برای بهره برداری از خطوط مترو نشان از روحیه جهاد و سازندگی دارد، افزود: البته نباید تنها به دو خط اکتفا کرد و توقع ما این است که دسترسی به حرم احمد بن موسی(ع) و شهرک گلستان و صدرا هم از طریق خط مترو پیش بینی شود که  قرارگاه خاتم الانبیاء این قول را تا کلنگ زنی به سمت حرم شاهچراغ(ع) هم در آینده ای نزدیک آغاز کند. 

تحویل ۳۰ ماهه خط دو مترو از آزادی تا کلبه سعدی

شهردار شیراز گفت: شاهد آغاز عملیات اجرای خط دو مترو در بوستان آزادی هستیم که مکان پرخاطره برای مردم شیراز و استان فارس است .

محمدحسن اسدی با اشاره به اینکه پروژه خط دو مترو که عملیات اجرایی آن آغاز است به سمت کلبه سعدی و فضلیت می رسد و هم اکنون دستگاه تی بی ام از میدان قهرمانان در میانرود به پارک آزادی رسیده است و تاسیسات وارد این بوستان شده است.

وی خاطرنشان کرد: این خط  در دهه مبارک فجر از میدان قهرمانان تا میدان امام حسین به طول ۸ کیلومتر با ۳ ایستگاه بهره برداری خواهد رسید و عملیات مسافرگیری انجام می شود.

خط دو مترو شیراز از آزادی تا کلبه سعدی ۳۰ ماهه تحویل می شود

اسدی ادامه داد:  از آزادی تا کلبه سعدی سه ایستگاه  میدان قائم، ۴ راه ادبیات و کلبه سعدی باید ایجاد کنیم.

شهردار شیراز با اشاره به اینکه ارزش این پروژه بیش از ۶۲ هزار میلیارد ریال است، عنوان کرد:  همزمان با روز ملی حمل و نقل عملیات اجرایی خط دو از ایستگاه آزادی  آغاز  و ظرف ۳۰ ماه به اتمام می رسد.

اسدی گفت: قرارگاه خاتم الانبیا قول داده است که ۳۰ ماهه این پروژه را از آزادی تا کلبه سعدی با ۳ ایستگاه تحویل دهد و همچنین ۵ ایستگاه دیگر که عملیات تکمیلی و نازک کاری آن تکمیل نشده است ،تکمیل کنند.

وی بیان کرد: خط یک مترو به ارزش ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد در دفاتر و اعتبار امروز آن ۳۵ هزار میلیارد تومان است و امروز هزینه هر یک کیلومتر بیش از هزار میلیارد تومان است.

شهردار شیراز با اشاره به ضرورت فروش اوراق مشارکت برای تکمیل پروژه های بزرگ گفت:  امروز دولت وارد فروش اوراق مشارکت شده است و باید در بودجه سال آینده  برای فروش اوراق مشارکت ویژه مترو و ... با سهم ۵۰ درصدی دولت در مجلس توجه شود.

قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا فراتر از یک پیمانکار پروژه است

اسدی تاکید کرد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا فراتر از یک پیمانکار پروژه به عنوان یار و بازوی اجرایی شهرداری شیراز است.

وی با اشاره به دیگر پروژه ها گفت: در دوماه گذشته ۱۴۶ پروژه به ارزش ۹ هزار و ۳۸۳ میلیارد ریال کلنگ زنی و یا به افتتاح رسید و درحال حاضر ۱۰ پروژه حمل و نقل ریلی و مسافر به ارزش  ۶۳ هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال به افتتاح رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز