خبرگزاری کار ایران

همزمان با روز جهانی معلولین؛

اولین فرهنگسرای "یاران" ویژه توانخواهان به بهره برداری رسید

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۵۰۶۰

همزمان با روز جهانی معلولین؛ اولین فرهنگسرای "یاران" ویژه توانخواهان؛ توسط شهرداری شیراز و با حضور مسئولان استانی و شهری به بهره برداری رسید.

به گزارش ایلنا، همچنین ۴۰ پروژه عمرانی، فرهنگی، ورزشی، تفریحی، خدمات شهری، زیست محیطی و ترافیکی شهرداری شیراز با اعتبار ۲۳۲۵میلیارد ریال روز گذشته افتتاح و کلنگ زنی شد.
 
شهردار شیراز در این آیین گفت: در این کلانشهر 55 هزار فرد توانخواه زندگی می کنند که باید برای رفع نیازهای آنها کوشش کرد.
 
محمدحسن اسدی با قدردانی از حضور توانخواهان، شهروندان و مسئولان ارشد استان دراین مراسم بیان کرد: همزمان با روز جهانی معلولان دور هم جمع شدیم تا در قالب شورا و شهرداری میزبان شما بزرگواران باشیم.
 
وی با اشاره به اینکه حدود دو ماه پیش در پارک مجاور این فرهنگسرا جلسه ای برگزار شد و در آن جلسه برای تکمیل و تجهیز این فرهنگسرا تصمیم گیری شد، ابرازداشت: در آن زمان خبری از زیرساخت هایی همچون رمپ، صندلی، سیستم صوتی، سیستم نورپردازی، دکور دیوار، موکت و .... نبود؛ اما بنا بر تاکید نماینده جامعه معلولان و رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورا، به رغم مشکلات مالی کار تکمیل و تجهیز فرهنگسرا شروع شد.
 
به گفته وی، برای این پروژه در حدود 15 تا 20 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز بود و با همت کلیه همکاران در معاونت های فنی و عمرانی، معاونت فرهنگی، شهرداری منطقه 2 و شرکت شهر راز این کار به سرانجام رسید و باید گفت که عملکرد آنها جای تقدیر دارد.
 
شهردار شیراز در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در آن زمان تعهد دادیم که این پروژه در دوازدهم آذرماه و همزمان با روز جهانی معلولان به بهره برداری برسد؛اظهارداشت: خوشبختانه علی رغم همه چالش ها به لطف خداوند و نیت خیر همه معلولان به این عهد وفا شد.
 
اسدی بهره برداری از این فرهنگسرا و سالن آمفی تئاتر آن که متناسب با وضعیت توانخواهان طراحی شده است را پیشکش شهرداری به جامعه توانخواهان توصیف کرد و گفت: امیدواریم این کار شروعی باشد برای ارایه خدمات بیشتر و با کیفیت‌تر به این بخش از جامعه بزرگ شیراز است.

اولین فرهنگسرای "یاران" ویژه توانخواهان به بهره برداری رسید

وی با اشاره به اینکه در این کلانشهر 55 هزار فرد توانخواه زندگی می کنند، ابرازداشت: امروز به یمن وجود این عزیزان شاهد افتتاح، بهره برداری و کلنگ زنی 40 پروژه دیگر به ارزش 2هزار و 325 میلیارد ریال بودیم؛ این در حالی است که روز پنجشنبه -دهم آذرماه- نیز در 40 محله شیراز 77 پروژه محرومیت‌زدایی به ارزش 5 هزار و 108 میلیارد ریال کلنگ‌زنی شد.
 
شهردار شیراز در ادامه سخنان خود گفت:  در طول یک ماه اخیر نیز 29 پروژه به ارزش هزار و 950 میلیارد ریال به بهره برداری رسید و یا افتتاح و کلنگ‌زنی شد.
 
اسدی با تاکید براینکه با لطف خدا، همت کارکنان شهرداری و حمایت های بی دریغ شورای شهر شیراز توانستیم 146 پروژه را به ارزش 9 هزار و 383 میلیارد ریال را به سرانجام برسانیم، تصریح کرد: همه اینها ادای دِینی است که بر عهده مدیریت شهری و شورای شهر شیراز نسبت شهروندان وجود دارد.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود به برخی از برنامه های آتی شهرداری شیراز نیز اشاره و خاطرنشان کرد: 26 آذرماه همزمان با روز حمل و نقل نیز عملیات اجرایی فاز دو خط دوم مترو از فلکه گاز تا میدان گلستان (کلبه سعدی) شروع می شود و براساس قراری که با پیمانکار پروژه داریم این خط نیز باید ظرف 30 ماه به بهره برداری برسد. علاوه براین در دهه فجر نیز فاز یک خط دوم مترو شیراز از میدان قهرمانان تا میدان امام حسین(ع) به بهره برداری خواهد رسید و فرایند مسافرگیری را آغاز می کند.
 
شهردار شیراز همچنین ضمن قدردانی از همه شهرداران و اعضای شوراهای گذشته و همه کسانی که از ابتدا تا کنون چنین ایده هایی را در ذهن داشته و آنها را پیاده سازی کرده اند؛ گفت: در واقع این پروژه ها محصول کار مشترک همه دست اندرکاران مدیریت شهری در گذشته و حال است و امیدوارم این همدلی و اتفاق نظر که در شهر شیراز وجود دارد استمرار داشته باشد و ما شاهد پروژه های بیشتر و بزرگتری برای مردم این کلانشهر باشیم؛ چرا که ما شأنی جز خدمت به  مردم نداریم.
 
اسدی در جمع بندی سخنان خود با اشاره به اینکه ما در مناطق دو، سه، چهار، پنج، شش، هفت و یازده؛ پروژه داشتیم، ابرازداشت: از این میان آنها تنها به سه منطقه به نمایندگی از بقیه مناطق سرکشی کردیم و جا دارد از شهردار منطقه 4 که پارک پرستو را با اعتباری بیش از 88 میلیارد ریال و با مساحت 42 هزار مترمربع به بهره برداری رساندند، قدردانی کنیم.
 
وی همچنین با اشاره به کلنگ زنی ایستگاه آتش نشانی شماره 7  در منطقه دو شهرداری بیان داشت: در منطقه 11 نیز یک باب سالن کتابخانه و قرائتخانه کلنگ‌ زنی شد و خاکبرداری آن به پایان رسید.
 
شهردار شیراز در پایان از بهسازی پارک ویژه توانخواهان به ارزش 11 میلیارد ریال خبرداد و گفت: این پارک یکی از استاندارد ترین پارک هایی است کهافراد توانخواه می توانند از آن استفاده کنند.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز