خبرگزاری کار ایران

تقدیم لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری مشهد به شورای شهر

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۲۸۷۸

امروز در صد و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد، محمدرضا قلندر شریف، شهردار مشهد، بودجه ۴۴ هزار میلیارد تومانی سال ۱۴۰۳ شهرداری را برای بررسی و تصویب تقدیم شورا کرد.

به گزارش ایلنا از مشهد، محمدرضا قلندرشریف در صد و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص این لایحه بودجه گفت: ۶۳ درصد لایحه بودجه پیشنهادی عمرانی و ۳۷ درصد جاری و اعتبارات هزینه ای است.

وی اضافه کرد: این لایحه مبتنی بر چشم انداز و سیاست های شورای شهر و منطبق بر اهداف برنامه میان مدت ۱۴۰۲-۱۴۰۵ تدوین شده است.

شهردار مشهد گفت: جهت دار کردن مسیر توسعه و انطباق حداکثری با طرح های تفصیلی، تخصیص منابع با اولویت نواحی کمتر توسعه یافته حاشیه شهر، توجه ویژه به اجرای پروژه های عمرانی بزرگ مقیاس و رعایت صرفه جویی در هزینه های عمومی از جمله سیاست های تدوین بودجه سال آینده شهرداری مشهد بوده است.

قلندر افزود: توسعه حمل و نقل عمومی و تسریع در اجرای خطوط سوم و چهارم مترو مشهد از اولویت های لایحه بودجه است و خرید ناوگان اتوبوس و تامین واگن مورد نیاز مترو نیز لحاظ شده است.

وی ادامه داد: بودجه شهرداری مبتنی بر عملکرد است و امیدواریم با همراهی و همدلی دستگاه های مختلف در مسیر توسعه شهر اقدامات خوبی صورت گیرد.

گفتنی است بودجه سال ١۴٠٢ شهرداری مشهد حدود ۴٠٠ هزار میلیارد ریال است.

همچنین شورای شهر مشهد در این نشست لایحه افزایش عوارض و بهای خدمات صدور مجوزها و گواهی‌های ساختمانی شهرداری مشهد طی سال۱۴۰۳ را تصویب کرد.

طبق این مصوبه در راستای اجرای قانون درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ ها، عوارض صدور مجوزها و گواهی‌های ساختمانی برای اجرا در سال ۱۴۰۳ تا سقف ۳۲ درصد افزایش می یابد.

همچنین در این جلسه لایحه تسهیل شرایط پرداخت نقد، تقسیط و تهاتر بدهی مودیان مصوب شد که بر این اساس به مناسبت اعیاد رجبیه، شعبانیه و دهه مبارک فجر و سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، حداقل پرداخت نقدی در تقسیط مطالبات شهرداری بابت صدور مجوز و گواهی های ساختمانی تا ۲۵ اسفند ماه سال جاری، در حوزه‌های یک و ۲ درآمدی( مناطق پردرآمد) به میزان ۲۰ درصد و در حوزه‌های سه، چهار و پنج درآمدی ( مناطق کم درآمد)، به میزان ۱۰ درصد تعیین شد.

همچنین افزایش سالانه ناشی از تقسیط باقی مانده بدهی عوارض در تمام حوزه‌های درآمدی، در تقسیط ۱۲ ماه و کمتر اعمال نمی‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز