خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر مطرح کرد؛

تخفیف عوارض فرصتی برای ساخت‌وساز ضابطه‌مند در حاشیه شهر مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۵۹۴۰

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: اعمال تخفیف ۴۰ درصدی عوارض ویژه حوزه‌های درآمدی ۴ و ۵ شهرداری، فرصت مغتنمی برای تشویق ساکنان این پهنه‌ها به ساخت‌ساز ضابطه‌مند است.

به گزارش ایلنا از مشهد، سیدابراهیم علیزاده، اظهارکرد: یکی از مهمترین رویکردها و سیاست‌گذاری‌های شورای اسلامی شهر مشهد، رونق ساخت‌وساز و سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت ساختمان است؛ چراکه رونق صنعت ساختمان، رونق اقتصادی شهر را به همراه دارد و نقش پیشرویی در این عرصه ایفا می‌کند.

وی افزود: برهمین اساس و با توجه به پیش رو بودن دهه فجر، در جلسه علنی اخیر شورای اسلامی شهر مشهد، لایحه تخفیف عوارض شهرداری به تصویب رسید؛ به نحوی که شهروندان می‌توانند از این تخفیف‌ها در پرداخت نقدی عوارض صدور مجوزهای ساختمانی اعم از گروه پروانه و پایانکار، عوارض احداث و توسعه خطوط قطار شهری، قبوض عوارض کسب و پیشه و عوارض بر فعالیت مشاغل غیر مشمول قانون نظام صنفی و بهای خدمات پسماند و بهای خدمات آتش‌نشانی و خدمات ایمنی بهره‌مند شوند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه این تخفیفات در ۲ مرحله و بازه زمانی تعریف شده، به نحوی که مرحله اول، همزمان با آغاز دهه مبارک فجر، از ۱۲ بهمن‌ماه لغایت ۳۰ بهمن‌ماه اجرایی می‌شود، گفت: یکی از رویکردهای اساسی شورای ششم، توجه به مناطق کم‌برخوردار و حاشیه بوده و این سیاست را در تصمیم‌گیری‌های مختلف پیاده‌سازی کرده‌ایم.

علیزاده تصریح کرد: در مصوبه تخفیف عوارض هم این نگاه تجلی پیدا کرده است؛ به نحوی که در حوزه‌های درآمدی ۱، ۲ و ۳ شهرداری، پرداخت نقدی عوارض مشمول ۳۰ درصد تخفیف می‌شود ولی در حوزه‌های درآمدی ۴ و ۵، که شامل مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر می‌شود، این تخفیف به میزان ۴۰ درصد اعمال می‌شود.

وی گفت: امیدواریم از این طریق بتوانیم شاهد تقویت و گسترش ساخت‌وسازهای قانونی و مطابق ضابطه در این پهنه‌ها باشیم.

علیزاده همچنین افزود: با توجه به اینکه شهروندان در بازه زمانی یاد شده به هردلیلی ممکن است که امکان پرداخت عوارض را پیدا نکنند و یا فرصت نداشته باشند، شورای شهر در این مصوبه تمهیدات لازم را اندیشیده است؛ بر این اساس، از یکم تا ۱۷ اسفندماه، حوزه‌های درآمدی ۱، ۲ و ۳ به میزان ۲۰ درصد و حوزه‌های درآمدی ۴ و ۵ از تخفیف ۳۰ درصدی بهره‌مند می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم شهروندان، به ویژه در مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر، از تسهیلات پیش‌بینی شده استفاده مطلوبی داشته باشند و ضمن اینکه پرداخت عوارض را به روزهای پایانی موکول نکنند تا بتوانیم به نحو مطلوب پاسخگویی لازم را داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز