خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر امور شهری و شهرداری‌های استان مازندران:

کارخانه کمپوست 500 تنی قائم‌شهر در دهه فجر افتتاح می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۲۱۲۱

مدیرکل دفتر امور شهری و شهرداری‌های استان مازندران از افتتاح کارخانه کمپوست شهرستان قائم‌شهر در دهه فجرخبر داد.

به گزارش ایلنا، فرهاد عسکری صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از 63 شهر مازندران 30 شهر بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تأسیس‌ شده است، گفت: طبق سرشماری 1395 حدود 2 میلیون نفر معادل 58 درصد از جمعیت استان در شهر زندگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه 43 درصد از شهرداران فعلی سوابق شهردار بودن در سال‌های گذشته را دارند، افزود: 33 شهردار سابقه کار در شهرداری، 13 شهردار سابقه کار در بخش خصوصی و 11 شهردار نیز در دستگاه‌های اجرایی و دولتی سابقه‌ دارند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شهرداری‌های استان مازندران، اعضای شورای اسلامی استان را 341 نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد 317 نفر مرد و 24 نفر زن هستند.

 عسگری با اعلام اینکه 4 شهر استان از شورای 9 نفره برخوردار هستند، ادامه داد: 54 شهر دارای شورای 5 نفره و 5 شهر هم شورای 7 نفره دارند.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم توجه ویژه به شهرهای استان شده است، گفت: در سال گذشته ۶۶5 میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۲ نزدیک به هزار و ۱50 میلیارد تومان اعتبار در اختیار شهرداری‌های استان قرار گرفته است.

عسکری میزان قیر اختصاصی به شهرداری‌های استان را 21 هزار تن اعلام کرد و افزود: میزان اعتبار اختصاص‌ یافته برای قیر حدود ۲۷۰ میلیارد تومان است که این میزان نسبت به سال گذشته 60 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم در دو سال گذشته 550 میلیارد تومان به مدیریت پسماند استان کمک کرده است به نیروگاه زباله‌سوز 450 تنی شهر ساری اشاره و میزان پیشرفت فیزیکی این نیروگاه را در بخش ابنیه ۹۵ درصد و در تأمین تجهیزات 83 درصد عنوان کرد.

 مدیرکل دفتر امور شهری و شهرداری‌های استان مازندران از افتتاح کارخانه کمپوست 500 تنی قائم‌شهر در دهه فجر خبر داد و افزود: 80 درصد زباله استان تا پایان سال 1403 ساماندهی می‌شود.

وی با بیان اینکه روزانه 3 هزار تن زباله در استان مازندران تولید می‌شود، گفت: این میزان در پیک جمعیتی به 6 هزار تن و در برخی روزهای سال چون ایام نوروز و تابستان به 8 هزار تن هم می‌رسد.

عسگری به تعیین وضعیت نیروهای ایثارگری در شهردارها اشاره کرد و گفت: 3 هزار نفر مشمول این قانون می‌شوند که تاکنون 2500 نفر تعیین وضعیت و مابقی در دست اقدام است.

وی میزان بودجه شهرداری استان را 12 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: از این میزان 8 هزار میلیارد تومان به پروژه عمرانی اختصاص دارد که بخشی از آن در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز