خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت ملی مخابرات ایران خبرداد؛

بهره برداری از ۱۰۰‌ هزار میلیارد ریال پروژه مخابراتی در کشور

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۲۰۴۲

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران از افتتاح ۱۰۰‌ هزار میلیارد ریال در حوزه ارتباطات ثابت کشور در دهه فجر خبر داد.

به گزارش ایلنا، مجید سلطانی در جمع خبرنگاران به طرح های قابل افتتاح در لرستان در حوزه ثابت و سیار اشاره کرد و اظهار داشت:‌ ۲۵۱ پروژه در استان لرستان با اعتبار چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال آماده افتتاح است که با حضور وزیر در استان به بهره برداری می رسد.

وی افزود: طی سه ماه گذشته تفاهم نامه ای با معاون وزیر کشور برای برقراری ارتباط فرمانداری ها و بخشداری ها از طریق فیبر نوری به شبکه زیرساخت پرسرعت کشور امضا شد که خوشبختانه تا کنون بخش زیادی از این دستگاه ها به شبکه فیبرنوری متصل شده است.

مدیرعامل شرکت ملی مخابرات ایران گفت: در استان لرستان ۶۰ درصد نقاط هدف گذاری شده به شبکه فیبرنوری متصل شده و مابقی نیز تا ماه آینده متصل خواهد شد که این امر در پایداری، امنیت و سرعت ارتباط در حوزه زیرساخت کمک شایانی به برگزاری انتخابات خواهد کرد.

سلطانی عنوان کرد: از انتخابات گذشته تاکنون ۱۵۰ کیلومتر فیبرنوری شهری، ۴۲۹ کیلومتر بین شهری، ۲۴۵ کیلومتر روستایی که در مجموع ۸۲۴ کیلومتر می شود، در استان اجرا شده است و بر این مبنا در ۲ سال اخیر در حوزه فیبرنوری در استان لرستان ۲ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

وی همچنین با اشاره به ابلاغ نهضت جهادی توسعه فیبرنوری به صورت کشوری عنوان کرد: لرستان از استان های موفق در این زمینه بود و پورت هایی که برای پوشش فیبرنوری در استان نصب شده عملا ۹ هزار و ۶۰۰ محل کسب و کار، بخش مسکونی، صنعتی و تجاری را شامل می شود و تعداد پورت هایی که در ‌FTTC نصب شده نیز ۲۳ هزار و ۷۰۰ مورد است.

سلطانی افزود: تعداد مناطق تحت پوشش پورت های FTTH در لرستان شامل ۹ شهرستان ومخابرات این استان در توسعه فیبرنوری از برترین هاست.

مدیرعامل شرکت ملی مخابرات ایران با بیان اینکه ضریب نفوذ خطوط ثابت به دلیل شرایط اقلیمی نسبت به سایر استان ها کمتر است، تصریح کرد: ۲ هزار و ۵۴۰ روستای دارای ارتباط در استان داریم که ۲ هزار و ۴۱۸ مورد آنها دارای تلفن خانگی هستند اما به علت شرایط اقلیمی و پراکندگی روستا کار نصب تلفن ثابت مشکل شده است.

سلطانی با تاکید بر اینکه با توسعه فیبرنوری بسیاری از مشکلات مردم در حوزه مخابرات رفع خواهد شد، بیان کرد: نمی توان تلفن ثابت را جمع کرد چون مردم علاقه زیادی به حفظ خط های ثابت دارند اما باید دانست که در حوزه کسب و کارها و مراکز صنعتی مصرف خطوط ثابت بالا است.

وی با اشاره به اهمیت خطوط و ارتباطات سیار در انتخابات از آن جهت که بسیاری از حوزه های انتخابیه ارتباطشان با سیمکارت های سیار است، افزود: توسعه سایت های روستایی در بخش سیار از برنامه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است و دولت سیزدهم رویکرد بسیار خوبی در این زمینه داشته است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران بیان کرد: از انتخابات گذشته تاکنون ۱۴۸‌ سایت روستایی و ۱۵۹ سایت شهری در لرستان راه اندازی شده است.

وی افزود: در استان لرستان همدلی و همکاری خوبی بین دستگاه ها وجود دارد از اینرو آینده بسیار خوبی در حوزه زیرساخت های ارتباطی ثابت و سیار خواهیم داشت.

سلطانی یادآور شد:‌ در مخابرات ایران برای تحول ارتباطی و اساسی بنیادین استان لرستان طرح هایی داریم که در سال ۱۴۰۳ ارایه خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز