خبرگزاری کار ایران

در سفر استاندار خراسان رضوی محقق خواهد شد؛

گفت‌وگو برای رفع موانع همکاری های تجاری بین ایران و ترکمنستان

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۱۲۸۱

هیاتی متشکل از مدیران بخش خصوصی و مسوولان اجرایی به ریاست استاندار خراسان رضوی طی هفته جاری از ظرفیت ها و زیرساخت های استان "ماری" ترکمنستان بازدید کردند.

به گزارش ایلنا از مشهد، رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان رضوی گفت: یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی و "بگنج مراد اورازوف" استاندار ماری ترکمنستان در این سفر درباره رفع موانع همکاری های تجاری گفت و گو کردند.

احمد معصومی فر افزود: همچنین در این دیدار ها در خصوص توسعه همکاری ها در بخش صنعتی، کشاورزی، حمل و نقل، گردشگری، علمی و بهداشتی درمانی گفت و گو و تبادل نظر شد.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به یادداشت تفاهم همکاری بین استانی امضا شده در جریان سفر "سردار بردی محمد اف" رئیس جمهور ترکمنستان به تهران در خرداد ماه پارسال، بر اجرایی شدن مفاد یادداشت تفاهم و توافقات صورت گرفته تأکید شد.

استان یک و نیم میلیون نفری "ماری" به مرکزیت شهر "مرویا ماری" در فاصله ۲۴۰ کیلومتری شهر مرزی سرخس ایران در شمال شرق خراسان رضوی قرار دارد.

شهر مرو دومین شهر پرجمعیت ترکمنستان پس از عشق‌آباد، پایتخت این همسایه شمالی است.

استان ماری علاوه بر این که منطقه‌ای صنعتی در کشور ترکمنستان محسوب می‌شود، مهمترین بخشهای تاریخی آن کشور شامل مناطق مرو قدیم و "مارگوش" را در خود جای داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز