خبرگزاری کار ایران

ماه امت می‌تواند هویت بین المللی به حاشیه شهر مشهد بدهد

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۲۲۵۸

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی گفت: ماه امت می‌تواند هویت بین المللی به مناطق شهری بدهد و این هنر و هویت بومی در آینده به طور ویژه در حاشیه شهر مشهد شکل خواهد گرفت.

به گزارش ایلنا از مشهد، مهدی عسکری اظهار داشت: امسال دومین رویداد ماه امت را شاهد هستیم که نسبت به سال گذشته حضور کشورهای بین المللی جهان اسلام یک اتفاق جدید را در حوزه فرهنگی شهر مشهد رقم زده است.

وی افزود: مناطق حاشیه شهر اصلی ترین مناطق شهر محسوب می شوند و هویت این محلات بیش از گذشته با برگزاری چنین جشنواره هایی شکل می گیرد.

عسکری تصریح کرد: از کشورهای بین المللی اندونزی،هند،نیوزلند و کشورهای همسایه ایران مانند افغانستان و پاکستان و ترکمنستان حضور دارند و این هویت بین المللی جدی تر گرفته شده است.

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی عنوان کرد: در تمام دنیا اگر شهری بخواهد خود را معرفی کند اصلی ترین موضوع در فضای بین المللی هویت و تاریخ است لذا اگر هویت این منطقه را که بخاطر حضور اقوام مختلفی که در این نقطه از شهر ساکن هستند و هویتی بین المللی دارد جدی بگیریم مردم این منطقه هویت خود را جدی می‌گیرند.

وی بیان کرد: جشنواره ها هستند که معمولا رسمیت می دهند به مناطق و شهرها و اعتبار می بخشند، به عنوان مثال جشنواره های سینمایی مانند کن روی دادهای هنری هستند که موسیقی و آداب و رسوم کشورها نیز در حاشیه آن شکل می گیرد لذا ماه امت نیز می تواند هویت بین المللی به مناطق شهری بدهد و این هنر و هویت بومی در آینده به طور ویژه در حاشیه شهر مشهد شکل خواهد گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز