خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی:

تقویت پیوند بخش خصوصی ایران و ترکمنستان زمینه‌ساز توسعه تعاملات تجاری است

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۰۰۳۶

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی بر تقویت پیوند بخش خصوصی ایران و ترکمنستان و توسعه تعاملات تجاری از این طریق تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از مشهد، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی در سفری به ترکمنستان با روسای اتاق بازرگانی و اتحادیه صنعتگران و کارآفرینان این کشور دیدار کرد و طرفین پیرامون توسعه همکاری‌های بخش خصوصی ترکمنستان و استان خراسان رضوی، گفتگو و تبادل نظر کردند.  

محمدرضا توکلی‌زاده پیرامون این سفر و مذاکرات انجام شده گفت: این سفر و دیدارهای انجام شده با هدف توسعه روابط اقتصادی و گسترش همکاری‌های اتاق‌های بازرگانی خراسان رضوی و ترکمنستان انجام شد.

وی افزود: در این دیدارها بر پیوند بیشتر بخش خصوصی دو کشور، تسهیل صدور روادید برای اعضای دو اتاق، پیگیری و برگزاری نشست های دوجانبه و… تاکید شد.

توکلی‌زاده از جمله توافقات انجام شده در این دیدار را تبادل اسامی شرکت‌های فعال در بخش‌های اقتصادی مورد نیاز دو طرف، اعلام لیست کالاهای مورد تقاضا در بازارهای استان خراسان رضوی و ترکمنستان و برقراری ظرفیت تماس و ارتباط مستقیم دو اتاق عنوان کرد و خاطر نشان نمود: در این دیدار تاکید کردیم که بخش خصوصی خراسان رضوی، آمادگی و ظرفیت آن را دارد تا تولیدات بنگاه‌های اقتصادی خود را که مورد تقاضای بازار ترکمنستان هستند، تامین نماید. همچنین در حوزه خدمات فنی و مهندسی نیز پتانسیلی بزرگ به واسطه استقرار شرکت‌های توانمند در این خطه فراهم است و می‌توانیم تامین‌کننده این خدمات برای بخش‌های توسعه‎‌ای و زیرساختی ترکمنستان باشیم.

رئیس اتاق خراسان رضوی یادآور شد: مقرر است در ماه سپتامبر نمایشگاهی توسط ایران در عشق‌آباد برپا شود که اهمیت آن برای طرف ترکمنستانی تشریح و از اعضای این اتاق برای حضور و بازدید از این نمایشگاه، دعوت به عمل آمد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز