خبرگزاری کار ایران

با هدف هم‌افزایی بخش خصوصی انجام شد؛

تشکیل مجمع هماهنگی تشکل‌های اقتصادی خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۰۸۹۴

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اتاق‌های ایران و خراسان رضوی از شکل‌گیری مجمعی با حضور شماری از تشکل‌های اقتصادی شاخص استان به منظور ایجاد هم‌افزایی بیشتر میان ارکان مختلف بخش خصوصی و تعاونی و تقویت هم‌صدایی در روند مطالبه‌گری، خبر داد.

به گزارش ایلنا از مشهد، غلامحسین شافعی، به بخشی از اهداف این اقدام اشاره کرد و افزود: حضور نمایندگان تشکل‌های شاخص استان و نمایندگان اتاق‌های بازرگانی، اصناف و تعاون در بدنه این ساختار فراگیر به تقویت و هماهنگی فعالیت‌های تشکلی در بخش اقتصاد استان کمک شایانی خواهد کرد. ایجاد هم‌صدایی در ابلاغ نظرات بخش خصوصی به منظور دفاع از حقوق قانونی و منافع مشروع تشکل‌ها و نیز، بهره‌گیری از تجارب و تخصص اعضای تشکل‌های اقتصادی و صاحب نظران این عرصه، دیگر رویکردهایی هستند که در پی تحقق آن‌ها در این چهارچوب هستیم.

وی اظهار داشت: تشکل‌ها، نهادهایی مدنی برای مطالبه‌گری شایسته از جانب بدنه مردمی اجتماع هستند و هر اقدامی که به تقویت آن‌ها منجر شود، به روند توسعه بیشتر کمک خواهد کرد.

رئیس پارلمان بخش خصوصی استان، متذکر شد: در عرصه تصمیم‌سازی، جایگاه بخش خصوصی و نظراتش باید محترم شمرده شود. هرجا خلاف این رویه قدمی برداشته شده، خسارتی رقم خورده و دور باطلی شکل گرفته است. بخش خصوصی باید به عنوان مشاوری مشفق و منصف در کنار قوای سه گانه برای رشد و تعالی اقتصاد کشور حضور داشته باشد و بیش از آن‌که مشکلات ییان شود، راه حل مناسب به دولت ارائه گردد. از این منظر، تاکید داریم که با ایجاد چنین مجمعی، مواضع بخش خصوصی در موضوعات مختلف اقتصادی و خاصه در روند تدوین اسناد قانونی، شفاف‌تر، صریح‌تر و رساتر خواهد بود.

رئیس پارلمان بخش خصوصی ایران، در خصوص وظایف و اختیارات تعریف شده برای مجمع مذکور، به بررسی مشکلات و تنگناهای موجود در راستای توسعه فعالیت‌های اقتصادی استان در سطوح مختلف و تلاش برای رفع آنها، اشاره داشت.

وی گفت: تلاش در جهت اصلاح و ساماندهی مقررات و ضوابط موجود در راستای رشد و توسعه بخش های خرد و کلان اقتصادی و بررسی و ارائه راهکارهای علمی در خصوص مسائل اقتصاد بین‌الملل چه برای حوزه استانی و در بحث کلان و سطح ملی، از جمله اقدامات این مجمع خواهد بود.

به گفته شافعی، بررسی برنامه‌ها و اسناد با افق کوتاه تا بلند مدت استان و اعلام نظر در خصوص آن‌ها و… از دیگر رسالت‌هایی است که در حیطه فعالیت مجمع هماهنگی تشکل‌های اقتصادی خراسان رضوی تعریف شده است.

رئیس اتاق‌های بازرگانی ایران و خراسان رضوی تصریح کرد: تبیین راهکارهای عملی به منظور هماهنگی و همکاری تشکل‎ها با یکدیگر، اتخاذ تصمیمات لازم برای گسترش مجمع در سطح شهرستان‌ها و حتی با نگاه منطقه ای و نیز بررسی مقررات، دستورالعمل‌ها و رویه‌های اجرایی مخل محیط کسب ‌وکار و ارسال درخواست اصلاح آنها به دبیرخانه شورای گفت‌وگو و… وظایف دیگری هستند که در فعالیت مجمع هماهنگی تشکل‌های اقتصادی استان، پیش‌‎بینی شده است.

تشکل‌های عضو مجمع مذکور شامل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی، خانه صنعت، معدن و تجارت استان، انجمن مدیران صنایع، کانون کارآفرینی، کانون انجمن‌های کارفرمایی استان، اتاق تعاون و اتاق اصناف استان خراسان رضوی هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز