خبرگزاری کار ایران

چمران:

شوراها رقیب و مزاحم دولت نیستند بلکه به دنبال کمک و همراهی با دولت هستند

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۱۲۸۰

رئیس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلان‌شهرها، با بیان اینکه برخی‌ها در بدنه دولت، شوراها را مزاحم و رقیب خود می‌‌دانند، گفت: ما با کمال صداقت اعلام می‌کنیم که شوراها رقیب و مزاحم دولت نیستند بلکه به دنبال کمک و همراهی با دولت هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندرعباس، مهدی چمران در نشست هفتادمین اجلاس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلان‌شهرها و شهرهای مراکز استان کشور، که به میزبانی بندرعباس برگزار شد با بیان اینکه در گذشته نیز به واسطه مسئولیت‌هایی که داشتم سفرهای زیادی به هرمزگان کرده‌ام، اظهار داشت: شهر بندرعباس تغییرات بزرگی داشته است البته این مهم در همه شهرها مشهود است و شوراها موجب یک جهش و یک حرکت بزرگی در شهرها شده‌اند.

وی افزود: حرکت‌های مثبتی که شوراهای اسلامی شهرها آغاز می‌کنند منجر به تزریق امید به جامعه می‌شود و معتقدیم اگر شهرداری‌ها بتوانند نقش خود را در سطح کشور به درستی ایفا کنند تحول و امیدآفرینی در جامعه افزایش خواهد یافت.

رئیس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلان‌شهرها تاکید‌کرد: اگر دولت‌ها می‌خواهند در دل مردم جای باز کنند یکی از راه‌هایش این است که به جای مقابل شهرداری‌ها ایستادن در کنار شهرداری ها قرار بگیرند و از آن‌ها برای پیشبرد اهداف حمایت کنند.

چمران تصریح‌کرد: خوشبختانه دولت سیزدهم نسبت به دولت‌های قبل در همراهی با شهرداری‌ها بسیار موثرتر پای کار آمده است و امیدواریم این همراهی‌ها به نفع مردم گسترده‌تر شوند.

وی شوراها را یکی از نمونه‌های تأثیرگذار در پیشرفت کشور دانست و گفت: شوراها با دولت مشکلی ندارند اما متأسفانه با بدنه دولت مشکلاتی وجود دارد چرا که  هنوز افراد و تفکراتی وجود دارند که فکر می‌کنند شوراها رقیب و مزاحم آن‌ها هستند.

رئیس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلان‌شهرها ابراز داشت: ما با کمال صداقت اعلام می‌کنیم که شوراها رقیب و مزاحم دولت نیستند بلکه به دنبال کمک و همراهی با دولت هستند اما متأسفانه شاهد بودیم در قانون جدیدی که وزارت کشور برای شوراها و شهرداری‌ها جهت تصویب دنبال می‌کرد، قصد داشت تمام اختیارات شوراها و شهرداری‌ها را به وزارت کشور منتقل کند در حالیکه ما با وزیر کشور هم صحبت کردیم و وی نیز موافق این امر نیست اما یک عده‌ به دنبال این هستند که اختیارات را در دست خود بگیرند‌.

چمران تاکید‌کرد: یک وزارتخانه نمی‌تواند در تمام شهرها بنشیند و شهرها را اداره کند؛ یکی از ایراداتی که به شوراها می‌گیرند این است که شوراها بیش از اندازه شهردارها را تغییر می‌دهند در حالی که طبق بررسی‌ها میزان تغییر شهرداران در زمانی که شهرداری‌ها زیرنظر وزارت کشور بوده است بیش‌تر از زمان فعلی است‌.

وی اظهارداشت: ضرورت دارد شوراها به تثبیت مدیریت در شهرداری‌ها اهتمام بیشتری داشته باشند چرا که کلانشهرهایی مانند تهران، اصفهان و قم از تثبیت مدیریت آثار مثبتی را برداشت کرده‌اند و تثبیت مدیریت‌ها به آبادانی شهرها کمک می‌کند.

 چمران ادامه داد: دولت قبل در هشت سالی که در صدر قدرت بود هیچ اتوبوسی را به شهرداری‌ها تحویل نداد البته در دولت فعلی نیز این روند کند انجام می‌شود چنانچه قرار شده ۸۰۰ دستگاه اتوبوس به شهر تهران اختصاص یابد اما این تعهد به طور کامل انجام نشده است و نتیجه این است که مردم در برف و باران مجبورند در صف بایستند تا اتوبوس به ایستگاه برسد.

 رئیس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلان‌شهرها با اشاره به سهم ۲۰ هزار میلیاردی شهرداری‌های کشور از مالیات بر ارزش افزوده، تاکید‌کرد: از دولت درخواست داریم به زودی این مبلغ را که حق شهرداری‌های کشور است را پرداخت کند چرا بسیاری از شهرداری‌ها با مالیات بر ارزش‌افزوده اداره می‌شود و عدم پرداخت به موقع این اعتبارات شهرداری‌ها را با مشکلاتی روبرو می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز