خبرگزاری کار ایران

سرپرست آب منطقه‌ای خراسان رضوی خبرداد؛

کنترل چاه‌های کشاورزی تربت جام از طریق مرکز مانیتورینگ

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۰۴۴۰

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: تربت جام اولین شهرستان کشور است که چاه‌های کشاورزی آن از طریق مرکز مانیتورینگ کنترل خواهد شد.

به گزارش ایلنا، محمد علی نعمت نژاد در این خصوص اظهار کرد: با افتتاح مرکز مانیتورینگ چاه‌های کشاورزی شهرستان تربت جام و نصب کنتورهای هوشمند مقدار برداشت آب توسط این مرکز کنترل و پایش می‌شود و هر چاه آب موظف است به مقداری که در پروانه آن مشخص است از آب های زیرزمینی برداشت کند.

وی افزود: قبلا این مرکز مانیتورینگ در استان فعال بود ولی با راه اندازی این مرکز  در تربت جام بصورت شهرستانی چاه های کشاورزی رصد می‌شود و تربت جام اولین شهری است که در سطح استان و کشور مجهز به این مرکز مانیتورینگ شده است.

نعمت نژاد افزود: در سطح استان ۳۷ محدوده مطالعاتی داریم که ۳۴ مورد آن محدوده ممنوعه و بحرانی است و محدوده مطالعاتی دشت تربت جام نیز جزء محدوده ممنوعه و بحرانی است که با کسری مخزن آب مواجه ایم و برداشت آب های غیرمجاز باعث افت سطح آب های زیرزمینی شده است.

سرپرست امورمنابع آب خراسان رضوی گفت: در سطح استان ۱۶ هزار و ۵۷۲ چاه مجاز آب داریم که ۱۰ هزار و ۸۰۰ چاه در حوزه کشاورزی فعال بوده و ۶ هزار چاه غیرمجاز داریم که سالانه حدود ۱۵۰۰ چاه را با همکاری نیروهای انتظامی و قضایی مسدود خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز