خبرگزاری کار ایران

دادستان مرکز لرستان تاکید کرد؛

آزادی بیان بارزترین مصداق مطبوعات

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۹۳۶۳

دادستان مرکز استان لرستان با بیان اینکه آزادی بیان بارزترین مصداق مطبوعات است افزود: مطبوعات در جامعه اثرات بسیاری می‌توانند داشته باشند.

به گزارش ایلنا،  علی حسنوند روز شنبه سی دیماه در جلسه اعطای احکام هیات منصفه مطبوعات لرستان با بیان اینکه مطبوعات در جامعه نقش و اثرات بسیار زیادی دارد، اظهار داشت: ارتباطات نظام اجتماعی، انعکاس مسایل و مشکلات جامعه، افزایش سطح آگاهی جامعه، کمک به عدالت اجتماعی، شکل‌دهی و هدایت افکار عمومی، تقویت همبستگی و گسترش مشارکت اجتماعی  از جمله این اثرات هستند.

وی با اشاره به اینکه مطبوعات می‌توانند نقش منفی نیز در جامعه داشته باشند، افزود: این نقش‌ها به عنوان جرم تلقی می‌شوند که شامل جرائم فردی و امنیت عمومی خواهند بود.

دادستان مرکز استان به جرائم فردی در مطبوعات اشاره کرد و افزود: افترا، توهین به اشخاص، نشر اکاذیب، سرقت ادبی، تقلید نام یا علامت نشریه، تهدید به وسیله مطبوعات و افشای اسناد شخصی از جمله این جرائم هستند‌.

حسنوند جرائم امنیت عمومی را پخش شایعات، انتشار اسناد محرمانه و سری دولتی و نظامی، انتشار مذاکرات جلسات غیر علنی محاکمات قضایی و مجلس شورای اسلامی، توهین به مقامات و مقدسات، تبلیغ علیه امنیت و جمهوری اسلامی، انتشار نشریه بدون پروانه، انتشار  مصوبات شورای عالی امنیت ملی، انتشار مطالب علیه قانون اساسی، انتشار تصاویر خلاف عفت عمومی، دریافت کمک‌های خارجی و واگذاری نشریه عنوان کرد و افزود: امیدواریم هیات منصفه مطبوعات در استان به صورت منظم در جلسات حضور پیدا کنند و رسیدگی منصفانه صورت پذیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز