خبرگزاری کار ایران

دادستان عمومی قزوین:

پیشگیری از جرم با تعامل همه جانبه امکان پذیر است

asdasd
کد خبر : ۹۱۳۱۹۱

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: امنیت و پیشگیری از وقوع جرم از عهده یک سازمان بر نمی‌آید و باید دستگاه‌های مختلف در این زمینه همکاری و مشارکت داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، محمد قاسمی در جلسه ستاد پیشگیری از وقوع جرم استان، اظهار کرد: باید سازمان‌های مختلف برای پیشگیری از وقوع جرم و تثبیت امنیت در جامعه نقش ایفا کنند، چون در صورت هم افزایی سازمان‌ها در هزینه‌ها و وقت دستگاه‌ها صرفه جویی می‌شود.

وی افزود: می‌توان با تجمیع طرح‌های سازمان‌ها در این زمینه در انرژی و وقت صرفه جویی کرد و همکاری بیشتری را برای افزایش امنیت و پیشگیری از وقوع جرم در جامعه به وجود آورد.

قاسمی  ادامه داد: نیروی انتظامی به تنهایی از وظایفی که در این راستا برعهده آن گذاشته شده است برنمی‌آید، افزود: برای پیشگیری از وقوع جرم باید همه به یکدیگر کمک کنیم و نباید صبر نماییم تخلف ایجاد و پرونده قضایی تشکیل شود و بعد برای بررسی وارد عمل شویم.

دادستان قزوین بیان کرد: باید منافذ و گلوگاه‌های فساد را شناسایی کنیم و دستگاه قضایی و ضابطان در این بزنگاه‌ها و منافذ برای پیشگیری از وقوع جرم ورود کنند.

این مقام قضایی استان با تاکید بر رعایت حقوق عامه، افزود: می‌توانیم حقوق مردم را از سوی دستگاه‌ها در پوشش این جلسات احیا کنیم و ظرفیت‌های حقوق عامه که در دستگاه‌ها فراموش یا دچار غفلت شده را احیا نماییم.

وی با بیان اینکه برخورد با فساد رویکرد جدید دستگاه قضا است، عنوان کرد: در این راستا می‌توانیم از ظرفیت ضابطان عام و خاص بیشتر بهره مند شویم و انتظار داریم که همکاری‌های میان نیروهای بسیج، مردمی و انتظامی منسجم‌تر باشد تا بتوانیم در نهایت یک گام رو به جلو داشته باشیم.

قاسمی با تاکید بر استفاده از ظرفیت نیروهای مردمی در طرح پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی، گفت: انقلاب اسلامی از روز اول به قدرت مردم و نیروی بسیج مردمی اتکا داشته بوده و در کنار حضور مردم، هدایت داهیانه بنیانگذار انقلاب و مقام معظم رهبری نقش موثری در پیشبرد اهداف داشته است.

وی اضافه کرد: دشمنان از این موضوع غافل هستند و می‌خواهند انقلاب را از مسیر خود خارج کنند در حالیکه بسیج در همه مقاطع حضور جدی داشته و در عرصه کرونا نیز با حضور بسیج بسیاری از مشکلات حل شد.

دادستان قزوین یادآور شد: نیروهای بسیجی که بدون هیچ چشمداشتی برای پیشبرد اهداف انقلاب و نظام وارد عمل می‌شوند مورد حمایت دستگاه قضا قرار خواهند گرفت و البته باید در این زمینه با تداوم آموزش‌ها برای موفقیت بیشتر در اجرای طرح‌ها اقدام کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز