خبرگزاری کار ایران

مسئولان در عملیاتی‌کردن مطالبات و مشکلات مردم همواره پای‌کار باشند

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۸۹۶۹

دبیر شورای‌عالی انقلاب‌فرهنگی با بیان اینکه اعتکاف برای مسئولان نظام از توده مردم مهم‌تر است، گفت: مسئولان باید در عملیاتی‌کردن مطالبات و مشکلات مردم همواره پای‌کار باشند.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه روز پنج‌شنبه بیست و هشتم دیماه در جشنواره بین‌المللی اعتکاف در لرستان با تأکید بر اینکه اعتکاف یک عبادت قرآنی است، عنوان کرد: در این مکان مقدس آلودگی‌های ظاهری و داخلی پاک و معتکفین خدا را عبادت می‌کنند.

وی با بیان اینکه سنت حسنه اعتکاف در دنیا مطرح و به‌عنوان یک امر قدسی، ملکوتی و سلوک عملی در حال نشر است، افزود: اعتکاف در بین دانشجویان به‌صورت گسترده برگزار و الان ثمره آن با عنایت الهی در حال گسترش است.

دبیر شورای‌عالی انقلاب‌فرهنگی با بیان اینکه در همه ادیان توحیدی اعتکاف عبادتی پر فضیلت است ، بیان داشت: برخی از احکام اعتکاف در قرآن مورد اشاره قرار گرفته، در روایات نیز به‌تفصیل احکام اعتکاف مورد ذکر قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام خسروپناه به ثواب مورد اشاره در روایات مختلف دررابطه‌با اعتکاف دهه آخر ماه مبارک رمضان و ایام البیض اشاره کرد و افزود: اعمال اعتکاف در گره‌گشایی مشکلات مادی و معنوی مؤثر است.

وی با بیان اینکه بر اساس آیات سوره بقره، شرط لازم برای استقرار حاکمیت، اعتکاف است، گفت: اعتکاف سه کارکرد مهم شامل تمرین زیست جمعی و اجتماعی، خودشناسی و خودسازی و همچنین تمرین خلوت گزیدن در جلوت بودن را دارد.

حجت‌الاسلام خسروپناه با تأکید بر ضرورت مسئله خودسازی در مسیر اجرای کار مردم از سوی مسئولان، گفت: یکی از فراوری‌های مهم اثربخش، اعتکاف است.

دبیر شورای‌عالی انقلاب‌فرهنگی با بیان اینکه به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، خون شهدا و وجود مقام معظم رهبری، رشد معنوی جامعه ایرانی و سپس جهان فراهم شده است، عنوان کرد: امیدواریم شاهد ارتقای آثار معنوی اعتکاف در جامعه باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز