خبرگزاری کار ایران

نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس:

طرح الحاق به بافت روستایی در قزوین جدی گرفته شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۸۹۵۵

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس گفت: طرح الحاق به بافت روستایی باید جدی گرفته شود و برای تغییر کاربری از روستاییان بومی و ساکنان کمترین هزینه دریافت شود تا انگیزه ساخت و ساز بیشتر شود و مردم با مشکل تامین منابع مالی مواجه نشوند.

به گزارش ایلنا، در نشستی با حضور لطف الله سیاهکلی و رجب رحمانی، نمایندگان استان قزوین در مجلس شورای اسلامی، حجت الله مهرپور، سرپرست دیوان محاسبات استان قزوین و فرهاد سبحانی، مدیرکل بنیاد مسکن استان مسائل مربوط به ساخت و سازهای روستایی و توسعه طرح‌های هادی مورد بررسی قرار گرفت.

سیاهکلی در این نشست گفت: برای کاهش مشکلات شهرها و تشویق مردم به ماندن در روستا و شکل‌گیری مهاجرت معکوس باید بیشترین همکاری با مردم روستا صورت گیرد و خدمت‌رسانی را توسعه دهیم تا شاهد توسعه و عمران و آبادانی کانون‌های تولید باشیم.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس بیان کرد: لازم است شرایط ساخت و ساز در روستاها را تسهیل و تسریع کنیم تا روستاییان بومی براحتی بتوانند خانه‌های خود را نوسازی کرده و یا واحد جدید بسازند و انگیزه بیشتری برای اقامت در روستاها داشته باشند.

وی تصریح کرد: اگر با توسعه و عمران مناطق روستایی بتوانیم ابتدا از مهاجرت ساکنان بومی جلوگیری کرده و سپس به مهاجرت معکوس هم کمک کنیم تا روستاییانی که به شهرها رفته‌اند بتوانند به محل تولد خود بازگشته و ساکن شوند که در این صورت بسیاری از چالش‌ها برطرف خواهد شد.

سیاهکلی یادآورشد: اگر خدمت‌رسانی به روستاها تسهیل شود شاهد کاهش نوسازی و مقاوم سازی خانه‌های روستایی و عمران و آبادانی مناطق و کاهش مشکلات اجتماعی و تنظیم بازار مسکن و خانه دار شدن افراد ضعیف و کم درآمد هم خواهیم بود.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: خوشبختانه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با همه محدودیت‌های اعتباری توانسته عملکرد درخشانی از خود برجای بگذارد و موفق عمل کرده که جای تشکر دارد اما درخواست می‌کنیم همراهی با روستائیان بیشتر شود تا همچنان رضایت مردم را جلب کنیم.

ده سال برای بازنگری در طرح هادی روستایی بسیار کم است

سیاهکلی تصریح کرد: دوران ده ساله بازنگری طرح‌های هادی بسیار کم و زودگذر است و برای کاهش هزینه‌ها باید این دوران به 20 و یا 30 سال افزایش یابد تا بتوانیم با منابع مالی محدود شاهد تثبیت طرح‌ها باشیم که در صورت ارائه لایحه از سوی بنیاد می‌توانیم این مشکل را در مجلس برطرف کنیم.

این نماینده گفت: برای کاهش هزینه‌های دولت در روستاها باید نگاه کارشناسی و تخصصی و آسیب شناسی به خدمت گذشته داشته باشیم تا با همین اعتبارات بتوانیم طرح‌های عمرانی مناسبی را در مناطق روستایی اجرا کنیم.

سیاهکلی یادآورشد: ساکنان بسیاری از روستاها انتظار دارند به جای سنگفرش که عمر کمتری دارد در معابر روستایی از روکش آسفالت استفاده شود تا هم کارهای عمرانی تسریع شود و هم در صورت ارائه خدمات زیرساختی آب و برق و گاز و نیاز به کنده کاری بتوان بسرعت این مسیرها را بازسازی و مرمت کرد.

وی اظهار کرد: پیشنهاد می‌شود بجز روستاهای نمونه گردشگری که اجرای طرح سنگفرش می‌تواند به زیبایی روستا کمک کند در سایر مناطق از طرح روکش آسفالت استفاده شود.

سیاهکلی از سرعت عمل بنیاد مسکن در سنددار کردن خانه‌های روستایی هم قدردانی کرد و افزود: روند سند دار شدن خانه‌های روستاییان در استان قزوین مطلوب است و این کار به رضایتمندی مردم کمک کرده و امیدواریم واحدهای باقی مانده نیز بسرعت سند دار شوند.

سیاهکلی در ادامه گفت: مدیری که علی‌رغم محدودیت اعتباری با جسارت و اجرای طرح‌های عمرانی خود را بدهکار پیمانکار کرده و حاضر است بازخواست شده اما کار مردم راه بیفتد شایسته تقدیر است و از مدیرکل دیوان محاسبات و دستگاه‌های نظارتی استان انتظار داریم در این مواقع ضمن همکاری لازم و قانونی اجازه دهند مدیران توانمند ما از جمله مدیرکل بنیاد مسکن همچنان خدمات خود به مردم را تداوم بخشند و معطل اعتبارات نشوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز