خبرگزاری کار ایران

مدیر کل بنیاد مسکن فارس خبرداد؛

307 واحد مسکونی اوز از زلزله اخیر خسارت دید

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۱۹۷۲

مدیر کل بنیاد مسکن فارس با اشاره به در جریان بودن ارزیابی مناطق آسیب دیده این شهرستان، گفت: بنیاد مسکن آمادگی دارد تا با تصویب منابع مالی و اعتباری نسبت به بازسازی مناطق آسیب دیده اقدام کند.

به گزارش ایلنا، سید علیرضا حمیدی در جریان بازدید از مناطق آسیب دیده این شهرستان، افزود: تا 28 مرداد ارزیابی ها ادامه داشت و تا 48 ساعت همه واحد های مسکونی آسیب دیده بازدید شد و خسارت ها ارزیابی شد.

وی با اشاره به اینکه خسارت‌ها به ستاد بحران شهرستان اوز اعلام شده است، افزود: کارشناسان بنیاد مسکن 509 واحد مسکونی و تجاری را مورد بازدید قرار دادند که به علت شدت خسارت ها 307 واحد نیاز به احداث مجدد دارد، بنیاد مسکن با تخریب و آوار برداری این واحدهای خسارت دیده با مشارکت ساکنان و شهروندان نسبت به اعطای تسهیلات اقدام خواهد کرد.

مدیر کل بنیاد مسکن  فارس اضافه کرد: 162 واحد مسکونی نیز در این زلزله خسارت های ترمیمی دیده است که این واحد های مسکونی نیز در فهرست ترمیم و تعمیرات قرار دارد و با تصویب منابع مالی نسبت به بازسازی آن اقدام خواهد شد.

حمیدی با اشاره به اینکه 17 مورد واحد مسکونی بدون آسیب و 23 مورد تجاری در ارزیابی ها بررسی گردید ادامه داد: در مجموع 509 واحد مسکونی مورد ارزیابی و کارشناسی قرار گرفته است، بعد از ارسال این آمارها به ستاد بحران همچنان افرادی به بنیاد مسکن مراجعه می کنند تا واحد ها مورد ارزیابی مجدد قرار گیرد، ما این آمادگی را داریم تا ارزیابی در بخ شهایی از شهرستان که خسارت دیده اند را ادامه دهیم.

مدیر کل بنیاد مسکن فارس در مورد اعطای مصالح ساختمان یو مشاروه در ساخت واحد ها هم گفت: با تامین مصالح بر اساس تفاهم نامه‌های موجود سیمان رایگان و مصالح مورد نیاز در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت، هم چنین بنیاد مسکن نسبت به صدور مجوزهای ساخت برای واحد های خسارت دیده اقدام کرده است.

فرج الله نصیری معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان فارس نیز در حاشیه این بازدیدها با بیان اینکه تمهیدات لازم برای بازسازی مناطق آسیب دیده از زلزله شهرستان اوز اندیشیده شده است گفت: با پایان یافتن کار ارزیابی ها بنیاد مسکن در یک اقدام جهادی و بدون وقفه پیگیر مسایل اعطای تسهیلات و گره گشایی در کار زلزله زدگان خواهد بود و تلاش می شود تا در کوتاهترین زمان ممکن واحد های آسیب دیده برای سکونت آماده گردد.

لازم به ذکر است، مدیریت بحران شهرستان اوز با حضور مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی  فارس و هیئت همراه و مدیر کل مدیریت بحران استانداری در محل فرمانداری شهرستان اوز تشکیل جلسه داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز