خبرگزاری کار ایران

در دیدار با سفیر ایران در آذربایجان مطرح شد؛

رشد ۳۱ درصدی تخیله و بارگیری کالا‌ها در مجتمع بندر انزلی

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۷۹۸۴

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان گفت: از ابتدای امسال تاکنون، بیش از یک میلیون تن کالا با ۳۱ درصد افزایش در مجتمع بندری انزلی تخلیه و بارگیری شد.

به گزارش ایلنا از بندرانزلی، حسین یونسی در دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان با تشریح عملکرد بنادر گیلان، گفت: از ابتدای امسال تاکنون، یک میلیون و ۵۸۶ تن کالا با ۳۱ درصد افزایش در مجتمع بندری انزلی تخلیه و بارگیری شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با اشاره به سابقه طولانی بندرانزلی در اقتصاد دریای خزر و پهلوگیری روزانه حدود ۸ کشتی در این بندر، اضافه کرد: از ابتدای امسال تا به امروز بیش از ۵۸۰ کشتی به مجتمع بندری انزلی وارد شده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۴۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی به امضای ۲ تفاهم نامه و قرارداد اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان اشاره کرد و گفت: با توجه به دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر توسعه اقتصاد دریامحور، برنامه ساخت مخازن روغن خام خوراکی به ظرفیت ۴۰ هزار تن و همچنین مرکز ساخت و تعمیرات انواع شناور‌ها (کشتی سازی) در مجتمع بندری انزلی در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با تاکید بر لزوم توسعه روابط تجاری ایران و آذربایجان افزود: برای افزایش همکاری‌های دوجانبه ایران و آذربایجان، زیرساخت‌های ترانزیتی و گمرکی گیلان با همکاری دستگاه‌ها تقویت می‌شود.

سید عباس موسوی سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان هم با تاکید بر اینکه موتور محرکه روابط اقتصادی کشور با همسایگان حمل و نقل ترکیبی است، افزود: بررسی روش‌های فعال‌تر کردن کریدور شمال به جنوب و همچنین ترانزیت بین ۲ کشور ایران و آذربایجان از جمله اهداف اصلی سفر مسئولان گیلان به جمهوری آذربایجان بود.

موسوی افزود: مسئولان جمهوری آذربایجان برای فعالیت‌های تجاری در بخش دریایی در کریدور شرق به غرب و در بخش جاده‌ای و ریلی در کریدور شمال به جنوب در حال برنامه ریزی هستند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان با اشاره به سرمایه گذاری آذربایجانی‌ها در بندر اَلَت این کشور، گفت: آذربایجانی‌ها قصد دارند این بندر را به عنوان مرکز ترانزیتی شرق به غرب معرفی کنند.

وی از مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان برای دیدار با مسئولان کشور آذربایجان دعوت کرد و افزود: باید طرح‌های اقتصادی مشترکی را تعریف و اجرا کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز