خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر شیراز:

هدف از ایجاد زیرساخت GNAF پاسخ‌ فوری به نیازهای شهروندان می شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۵۳۳۷

رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: پایگاه اطلاعات نشانی‌های مکان محور (GNAF)، به عنوان یکی از زیرساخت‌های مهم برای تبادل داده‌های مکان محور در مدیریت واحد شهری از اهمیت بسزایی برخوردار است.

به گزارش ایلنا، مصطفی کیانی رحیمی در مراسم توافقنامه پروژه هوشمندسازی و مکانیزاسیون پروژه ملی GNAF فی مابین اداره کل پست استان فارس و شهرداری شیراز افزود:  (GNAF) در واقع امکان بررسی و صحت‌سنجی یک نشانی فیزیکی به همراه موقعیت و مختصات جغرافیایی آن در کشور است که می تواند تسهیلگر در خدمات شهر هوشمند و استان باشد.

 وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین ساز و کارهای رسیدن به شهر پایدار چه از حیث حفظ منابع و چه از حیث ایجاد چالاکی در ارائه خدمات به شهروندان، ارتقای شهرها به سطوح استاندارد به عبارتی هوشمندسازی است،گفت: در بیان تخصصی، شهر هوشمند به منطقه ای شهری اطلاق می‌شود که از انواع مختلف حسگرها و روش‌های الکترونیکی برای جمع‌آوری اطلاعات استفاده می‌کند.

 رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز خاطر نشان کرد : این اطلاعات برای مدیریت کارآمد دارایی‌ها، منابع و خدمات شهری استفاده می‌شود. 

 کیانی رحیمی بیان کرد: این فرآیند، شامل جمع‌آوری اطلاعات از شهروندان، دستگاه‌ها و منابع شهری است که برای پایش و مدیریت تأسیسات شهری، شبکه‌های تأمین آب، مدیریت پسماند، سیستم‌های اطلاعاتی، مدارس، بیمارستان‌ها و دیگر خدمات اجتماعی، پردازش می‌شود.

 وی در ادامه توضیحات خود یادآور شد : هدف از ایجاد زیرساخت GNAF، در حقیقت امکان استفاده متولیان مدیریت واحد شهری به منظور ایجاد ارتباط به صورت مستقیم با جامعه و زیرساخت‌های شهری بوده که منجر به پاسخ‌های فوری به نیازهای شهر و شهروندان می شود.

 وی  ضمن  بیان اینکه افزایش کارایی، افزایش سرعت در ارایه خدمت، افزایش دقت و داده های قابل اطمینان ازجمله مزایای GNAFاست که باعث ارتقای هوشمندسازی و کاربردهای متناسب با شهر هوشمند می شود،اظهارداشت:  این کاربردها مشتمل بر نیازهای عادی شهروندان از جمله برنامه ریزی های سفرهای درون شهری تا مباحث مرتبط با کسب و کار های خصوصی و دولتی شامل مکانیابی اماکن و …. و همچنین نیاز های عمومی شامل مدیریت بحران، تجمیع قبوض و خدمات اورژانسی را در بر می گیرد.

 رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: در همین راستا شهرداری شیراز برابر مصوبات شورای اسلامی شهر شیراز عزم خود را در راستای نیل به این هدف ارزشمند به کار بسته و در استان برای اولین بار به صورت عملی گامی بلند را به منظور تحقق شهر هوشمند در محدوده تحت مدیریت خود برداشته و اقدام به ایجاد تفاهم با نهادهای متولی ذی مدخل کرده است.

 وی در ادامه سخنان خود گفت: با حمایت ویژه استاندار، با همکاری اداره کل پست، سازمان برنامه و بودجه و سایر دوائر مرتبط در گامی موثر نسبت به عملیاتی نمودن پروژه GNAF  اقدام شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز