خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد انتخابات استان:

صلاحیت 226 داوطلب استان قزوین برای ورود به مجلس توسط هیأت نظارت تایید شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۴۸۵۲

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین گفت: از 302 نفر داوطلب نمایندکی مجلس برای استان قزوین که صلاحیت آن‌ها توسط هیأت نظارت بررسی شده است، تعداد 226 نفر معادل 75 درصد تایید و 76 نفر هم تایید نشدند.

به گزارش ایلنا، عباس کاظمی با اعلام این خبر گفت: از 349 ثبت نام قطعی در انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه استان، تعداد 9 نفر انصراف دادند و 38 نفر هم اعتراضی به تایید نشدن و عدم احراز در مرحله بررسی صلاحیت در هیأت اجرایی نداشتند.

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین افزود: به همین دلیل 302 نفر توسط هیأت نظارت مورد بررسی قرار گرفتند که از این تعداد در حوزه قزوین، البرز و آبیک، از بین 193 نفر، تعداد 152 نفر تایید شدند و صلاحیت 41 نفر تایید نشد.

وی عنوان کرد: در حوزه بوئین زهرا و آوج 72 نفر مورد بررسی قرار گرفتند که از این تعداد 52 نفر تایید و 20 نفر تایید نشدند.

این مسئول ادامه داد: در حوزه تاکستان 37 نفر مورد بررسی قرار گرفتند که 22 نفر تایید و 15 نفر هم تایید 

نشدند.

کاظمی گفت: امروز و دیروز فرمانداران عدم احراز و تایید را اعلام کرده‌اند و نامزدها 3 روز فرصت اعتراض الکترونیکی به شورای نگهبان دارند و 30 روز هم فرصت برای بررسی اعتراضات خواهد بود.

انتخابات مجلس دوازدهم و مجلس خبرگان روز جمعه /یازدهم اسفند ماه/ برگزار خواهد شد و از استان قزوین 4 نماینده از 3 حوزه انتخابیه به مجلس شورای اسلامی و 2 نماینده به مجلس خبرگان راه پیدا خواهند کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز