خبرگزاری کار ایران

رفع اختلاف 100 پلاک مرکزی استان مرکزی با استان‌های مجاور

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۲۷۱۹

رئیس اداره ممیزی و حد نگاری اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی با بیان اینکه پلاک‌های مرزی این استان با استان‌های همدان و قم تعیین تکلیف شدند، گفت: رفع سطوح گپ و تداخل مرزی 100 پلاک مرزی سیاسی این استان با استان‌های مجاور در سال جاری تعیین تکلیف‌ شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هادی نکویی در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه‌های استان مرکزی، افزود: با توجه به تهیه موزائیک و اطلس تمامی پلاک‌های کاداستر استان و بارگزاری تمامی لایه‌های اطلاعاتی در سامانه سبا در راستای پاسخگویی الکترونیک استعلامات به مردم استان، رفع سطوح گپ و تداخل 60 پلاک در مرز پلاک‌های شهرستان‌های شازند، ساوه، خنداب با پلاک‌های شهرستان‌های ملایر، فامنین، قهاوند استان همدان برطرف و حدود ثبتی و مرز سیاسی استان تعیین تکلیف شد.

وی ادامه داد: رفع اختلاف 42 پلاک مرزی استان مرکزی با استان قم نیز در سال جاری انجام شد و برنامه‌ریزی برای برگزاری نشست رفع اختلاف مرزی با استان اصفهان نیز در دستور کار قرار دارد. رفع اختلافات مرزی استان در راستای پاسخگویی سریع به درخواست‌های کشاورزان، بهره‌برداران و مالکین روستاها با کمترین ضریب اشتباه و جلوگیری از سرگردانی ارباب رجوع در پلاک‌های مرزی انجام می‌گیرد.

رئیس اداره ممیزی و حد نگاری اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی اظهار داشت: با تلاش شبانه‌روزی کارکنان این اداره‌کل اصلاح هندسی و کاداستر تمامی 3650 پلاک استان انجام گرفته و در این راستا سند کاداستر 2 میلیون هکتار از اراضی ملی استان اخذ شده است. این استان به لحاظ کیفیت جزء برترین استان‌های کشور در این عرصه به شمار می‌رود.

نکویی تصریح کرد: استان مرکزی با 29 هزار و 530 کیلومتر مربع وسعت، 1.82 درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که 70 درصد آن را عرصه‌های منابع‌طبیعی تشکیل می‌دهند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز