خبرگزاری کار ایران

سند کاداستر 92 درصد اراضی ملی استان مرکزی صادر شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۱۰۰۶

رئیس اداره ممیزی و حدنگاری اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: سند کاداستر 92 درصد از 2 میلیون هکتار اراضی ملی استان مرکزی صادر شد. بر این اساس تاکنون سند کاداستر یک میلیون 600 هزار هکتار از اراضی ملی استان در قالب 4292 قطعه صادر شده‌ است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هادی نکویی افزود: شهرستان زرندیه با 295 هزار و 691 هکتار، شهرستان ساوه با 224 هزار هکتار، شهرستان دلیجان با 186 هزار و 977 هکتار و شهرستان محلات با 170 هزار هکتار بیشترین میزان صدور سند کاداستر را به خود اختصاص داده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین نقشه یک میلیون و 800 هزار هکتار معادل 95 درصد اراضی ملی استان پس از اصلاح هندسی در سامانه نقشه‌برداری شمیم اداره کل ثبت اسناد و املاک تثبیت و جانمایی شده‌ است. تثبیت و جانمایی باقیمانده  اراضی ملی استان مرکزی در روزهای آینده در سامانه  شمیم اداره کل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی محقق می‌شود.

رئیس اداره ممیزی و حدنگاری اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی اظهار داشت: تهیه سند تک برگی اراضی ملی استان مرکزی در راستای سیاست های کلان نظام، اهداف کلی سند چشم انداز افق 1404 و قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی استان انجام می‌شود.

نکویی تصریح کرد: تهیه نقشه کاداستر اراضی ملی استان با هدف تثبیت مالکیت، تقویت مدیریت و نظارت بر اراضی، پاسخگویی به استعلام ادارت و سازمان‌ها، شناسایی و برخورد قانونی با متجاوزان به اراضی ملی و دولتی، جلوگیری از زمین خواری، ایجاد پایگاه واحد اطلاعاتی توسعه مدیریت علمی و فنی پایش منابع طبیعی، تولید اطلاعات منسجم آماری، ایجاد زیرساخت‌های آمایش سرزمین و تضمین سرمایه گذاری در اراضی ملی انجام می‌شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز