خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شورای وحدت:

طرح اصلی دشمن کاهش مشارکت در انتخابات امسال است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۱۷۳۲

دبیر اجرایی و سخنگوی شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی گفت: کاهش مشارکت در انتخابات سال جاری طرح اصلی دشمن و خوراک دادن به ضد انقلاب است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، منوچهر متکی شامگاه سه‌شنبه در همایش وحدت و بصیرت که در مسجد امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، تاکید کرد: مردم در ۲ انتخابات گذشته به دلیل نارضایتی از دولت قبل، با رکورد منفی و مشارکت کمتر از ۵۰ درصدی شرکت کردند و از همان موقع تاکنون دشمن به دنبال پایین آوردن سطح مشارکت انتخاباتی در کشور است.

وی اضافه کرد: سناریوی نخست دشمنان انقلاب اسلامی، تحریم و سناریوی بعدی آنها کاهش میزان مشارکت مردم در انتخابات است تا جایی که قرار بود اغتشاشات سال گذشته تا انتخابات امسال نیز تداوم داشته باشد.

وزیر سابق امور خارجه کشورمان با بیان اینکه پاشنه آشیل دولت بحث گرانی و تورم است، اظهار کرد: مردم در چند سال گذشته همیشه از گرانی‌ها رنج می‌بردند و ناراحتند تا جایی که رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال جاری و در شعار سال خود بر موضوع مهار تورم تاکید داشتند.

دبیر اجرایی شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی کشور ادامه داد: دولت سیزدهم اگرچه کارهای بزرگی انجام داده است، اما مقام معظم رهبری تاکید دارند که دولت غبار گرانی را کنار بزند تا مردم کارهای اساسی دولت را بیشتر و بهتر مشاهده کنند.

متکی یادآور شد: دولت سیزدهم طی چند ماه اخیر با ثبات نرخ ارز و مسکن اقدامات بسیار خوبی انجام داده است، همچنین سخت کوشی رئیس جمهور در دیپلماسی خارجی و تغییر ریل گذاری کشور در راستای خودکفایی بسیار تحسین برانگیز بوده است.

وی با اشاره به چهار مولفه انتخاباتی، خاطرنشان کرد: مسئولان، احزاب، نامزدها و در نهایت مردم از مؤلفه‌های مهم مشارکت های انتخاباتی هستند و هر کدام باید به نحو مطلوبی در میزان افزایش مشارکت سیاسی در میدان حاضر باشند.

این فعال سیاسی، انتخابات را یک حق اساسی دانست که مردم به واسطه آن می توانند سرنوشت خود را تعیین کنند و افزود: بنابراین نباید اینگونه تصور شود که انتخاب مردم نقشی در تصمیم‌گیری‌ها ندارد بلکه برای تحقق خاطر مردم، انتخاب نامزدهای برتر جهت جضور آنان در مجلس است.

متکی یادآور شد: مردم با بغض در دل و مطالباتی که دارند پای آبرو و حیثیت نظام ایستاده‌اند و حتی گله‌مندی‌ها از گرانی و معیشت نمی‌تواند جلوی حضور آنها را در عرصه انتخابات بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز