خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صمت هرمزگان خبر داد؛

گسترش مراودات تجاری و سرمایه گذاری هرمزگان و کشور کنیا

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۰۸۰۳

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در نشست با سفیر کنیا و هیات همراه به ظرفیت های استان هرمزگان اشاره کرد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، خلیل قاسمی اظهار داشت: ظرفیت‌های موجود در استان هرمزگان و کشور کنیا می تواند نقش مهمی در توسعه صادرات غیر نفتی و سرمایه گذاری در بخش های صنعتی داشته باشد. 

وی با اشاره به اینکه تاکنون محصولاتی همچون قیر، خرما و گچ از استان به کشور کنیا صادر شده است، افزود: امیدواریم در نشست‌های آینده فعالیت‌های اقتصادی بین دو کشور را توسعه دهیم. 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان با توجه به درخواست سفیر کنیا برای سرمایه گذاری در حوزه های صنعتی و فولادی افزود: استان هرمزگان به تنهایی می تواند نیازهای کشور کنیا را در حوزه پالایشگاهی و فولادی تامین کند. 

قاسمی همچنین عنوان کرد: اگر کشور کنیا علاقمند باشد، جمعی از فعالین اقتصادی را جهت آشنایی با ظرفیتهای موجود و نیازمندیها جهت سرمایه گذاری در کشور کنیا، اعزام کنیم. 

در ادامه سفیر کنیا نیز با اشاره به مراودات تجاری در سالیان گذشته اظهار داشت: هرمزگان و کشور کنیا از لحاظ فرهنگی وجه مشترکی دارند و این دو می توانند همچون گذشته مراودات تجاری خود را از سر بگیرند. 

جاشوا گاتیمو بیان داشت: دو بندر ممباسا و لامو نقاط مشترک فرهنگی و تاریخی با بندرعباس دارند و می توانند برای مراودات تجاری هرمزگان با کنیا نقطه عطفی باشند و تلاش ما برای گسترش روابط تجاری بندرعباس و این دو بندر است. 

با اشاره به ظرفیتها و پتانسیلهای موجود در استان هرمزگان اظهار داشت: برای سرمایه گذاری و مراودات تجاری فعالین اقتصادی شرایطی آماده کرده ایم و از فعالین این حوزه برای گسترش تجارت به این کشور دعوت می کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز