خبرگزاری کار ایران

کرمانشاه میزبان مسابقات جهانی کونگ فو می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۰۲۶۱

۵ ورزشکار از کرمانشاه در اردوی تیم ملی کونگ فو

رئیس هیات کونگ فو استان کرمانشاه گفت: میزبانی این استان در مسابقات جهانی کونگ فو با حضور ۶۰ کشور تاحدود زیادی قطعی شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، مجتبی همتیان رئیس هیات کونگ فو استان کرمانشاه در نشست خبری با خبرنگاران از رایزنی برای برگزاری مسابقات جهانی کونگ فو در کرمانشاه در اسفندماه  خبر داد و گفت: رئیس فدراسیون کونگ فو در نشستی که با استاندار کرمانشاه داشت وعده برگزاری مسابقات جهانی کونگ فو در کرمانشاه را داد.

وی افزود: به رغم اینکه شش استان دیگر از جمله تهران نیز برای برگزاری این مسابقات اعلام آمادگی کردند اما رئیس فدراسیون قول مساعد داده اند که اگر این رقابت ها قرار باشد در ایران برگزار شود قطعا کرمانشاه جز نخست خواهد بود .

رئیس هیات کونگ فو  استان تصریح کرد: مسابقات جهانی کونگ فو در ابتدا قرار بود در آبان‌ماه امسال برگزار شود اما به دلیل پاره ای از مشکلات مسابقات به اسفندماه موکول شده است که باید در این مدت زمان باقیمانده شرایط لازم را محیا سازیم.

وی با بیان اینکه استاندار کرمانشاه نیز خواستار برگزاری این رقابت ها است وعده همکاری و حمایت را داده است و تمامی دستگاههای ذیربط را به پای کار خواهد آورد.

همتیان گفت: مدیر کل ورزش و جوانان استان  بصورت جدی پیگیر برگزاری این مسابقات است و با بازدیدی که همراه با رئیس فدراسیون و کارشناسان از سالن های ورزشی استان داشته اند سالن مجموعه ورزشی امام خمینی مناسب برگزاری رقابت های جهانی کونگ فو دانست.

وی با اشاره به حضور حدود ۷۰۰ ورزشکار و همراه از ۶۰ کشور جهان به مدت ۱۰ روز  در این مسابقات تصریح کرد :این رقابت ها قطعا نتایج بسیار مثبتی بر شناساندن کرمانشاه به جهانیان خواهد داشت و گردشگری کرمانشاه را رونق خواهد داد که می تواند اقتصاد استان را برای مدتی تحول بخشد، به همین منظور باید شرایط لازم از لحاظ اقامت و اسکان ورزشکاران و تیم ها فراهم شود که خوشبختانه این امر تا حدودی محقق شده است. 

رئیس هیات کونگ فو استان تاکید کرد: کرمانشاه و شهرستان قصر شیرین پیش از این نیز میزبان رقابت های آسیایی کونگ فو بود که همین امر توانست مسئولان فدراسیون را برای دادن میزبانی مسابقات معتبرتر به کرمانشاه ترغیب کنند. ‌

همتیان بیان کرد : البته به منظور مذاکرات نهایی و قطعی رئیس فدراسیون روز ششم دی ماه به کرمانشاه سفر خواهد کرد و موضوع برگزاری این رویداد بصورت جدی تر بررسی می شود. 

حضور ۵ کرمانشاهی در ترکیب تیم ملی کونگ فو 

رئیس هیات کونگ فو از توسعه و پیشرفت این ورزش در استان کرمانشاه خبر داد و گفت:  ۱۴۰۰ ورزشکار سازمان یافته در استان در حال حاضر مشغول به فعالیت هستند که با برنامه ریزی های و هدف گذاری های صورت گرفته این تعداد تا پایان سال به دو هزار نفر خواهد رسید.

همتیان گفت: از ۱۵ شهرستان کرمانشاه تا کنون ۱۲ هیات فعال هستند و سه شهرستان باقیمانده علیرغم داشتن سالن و ورزشکار متاسفانه فاقد شخصی هستند که بتواند مدیریت هیات را در دست بگیرد و هیات کونگ فو حاضر است که از شهرستانهای فاقد فعالیت کسانی را که تمایل دارند را آموزش دهند و در صورت کسب شرایط آنها را بعنوان رئیس هیات در این شهرستان ها منصوب کند. 

وی افزود: در سطح شهر کرمانشاه ۱۲ باشگاه حضوری نیز فعالیت دارند که اکثر این باشگاه‌ها در مناطق حاشیه ای و کم برخوردار هستند که نشان از برنامه ریزی برای توجه بیشتر به مناطق کم برخوردار است.

همتیان با اشاره به اهمیت رشته کونگ فو در مدال آوری و کسب افتخار برای استان تصریح کرد :در سالهای اخیر و مسابقات کشوری بیش از ۳۰ مدال طلا توسط تیم های مختلف کودک فو کرمانشاه کسب شده است که نشان می دهد این رشته می تواند بسیار افتخار آفرین باشد.

وی تاکید کرد: کونگ فو کرمانشاه در کشور جایگاه بسیار خوبی دارد به طوری که در حال حاضر پنج نفر از کرمانشاه یعنی دو نفر در بخش بانوان و سه نفر در بخش آقایان به اردوی تیم  ملی کونگ فو کشورمان دعوت شده اند.

همتایان تصریح کرد: در ارزیابی که توسط فدراسیون انجام شد خوشبختانه هیات کرمانشاه و نائب رئیس استان هم امسال به عنوان هیات و نائب رئیس برتر در بین استان ها انتخاب شدند و برترین مربی و برترین فایتر کشوری در هر دو بخش بانوان و آقایان از کرمانشاه بودند که حاکی از جایگاه درخشان کونگ فو کرمانشاه در ایران است. 

رئیس هیات کونگ فو استان در پایان از حمایت های همه جانبه استاندار، مدیرکل ورزش و جوانان و همچنین رسانه های ورزشی قدر دانی کرد و گفت: با حمایت این عزیزان قطعا می توانیم  کمبودها را رفع کنیم و کرمانشاه را برای میزبانی رقابت های جهانی کونگ فو آماده کنیم که بدون شک تحول بزرگی در ورزش استان رقم خواهد خورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز