خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مرکزی خبر داد؛

آماده‌ باش 20 پایگاه امداد و نجات در طرح زمستانه هلال‌احمر

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۰۲۲۳

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی گفت: 20 پایگاه امداد و نجات این جمعیت در طرح زمستانه سال جاری با هدف پاسخگویی سریع و بهینه به حوادث و سوانح فصل زمستان در حالت آماده‌باش کامل قرار دارد. در اجرای این طرح 20 پایگاه امداد و نجات هلال‌احمر در قالب 14 پایگاه دائمی و 6 پایگاه موقت در آماده‌باش هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا شهرجردی در جمع خبرنگاران استان مرکزی، افزود: در هر پایگاه ثابت و دائمی 5 نفر به صورت 24 ساعته برای ارائه خدمات‌رسانی در زمستان فعالیت دارند و در صورت لزوم در هنگام بروز حادثه و شرایط بحرانی، تیم‌های واکنش سریع و امداد و نجات نیز به سرعت وارد عمل خواهند شد.

وی ادامه داد: با توجه به موقعیت جغرافیایی جاده‌های استان و تأمین نیازهای امدادی شهروندان 6 پایگاه موقت هلال‌احمر در مسیرهای ارتباطی خمین ـ الیگودرز، دلیحان ـ نراق، آب گرم محلات، ساوه ـ همدان، ساوه ـ تهران و تفرش ـ فراهان مستقر شده است. در هر پایگاه 3 نفر به صورت 24 ساعته آماده هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی اظهار داشت: یک فروند بالگرد و 70 خودروی عملیاتی شامل آمبولانس، خودروهای نجات، فرماندهی و ارتباطات، آرگو و ... با 300 نیروی نجاتگر برای اجرای طرح زمستانه جمعیت هلال‌احمر در این استان پیش‌بینی شده است.

شهرجردی تصریح کرد: تمامی شعب و پایگاه‌های جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی برای اسکان اضطراری مسافران در راه مانده در زمان بروز حوادث طبیعی و بین جاده‌ای آمادگی کامل دارند. مرکز کنترل و هماهنگی عملیات این جمعیت (EOC) نیز به صورت شبانه‌روزی برای پاسخگویی به تماس‌های اضطراری فعال است.

وی بیان داشت: مردم در هنگام وقوع حوادث طبیعی و بین جاده‌ای در صورت نیاز به خدمات امدادی می‌توانند با برقراری ارتباط تلفنی با شماره 112 ندای امداد جمعیت هلال‌احمر به صورت شبانه‌روزی و رایگان از خدمات امداد و نجات حمعیت هلال احمر استان مرکزی بهره‌مند شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی اضافه کرد: طرح امداد و نجات زمستانه هلال‌احمر این استان در سال جاری به صورت رسمی با اجرای مانور ترافیکی انتظامی زمستانه با حضور مسئولین ارشد استان و با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی، همزمان با سراسر کشور از 21 آذر ماه سال جاری آغاز شده و تا 20 اسفند ماه ادامه دارد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز