خبرگزاری کار ایران

در مانور مشترک پلیس راهور و شهرداری تهران مطرح شد؛

۳۳۰ دستگاه ماشین‌آلات تخصصی برف‌روبی در تهران آماده به کار هستند/ حضور تیم‌های پلیس در ۲۵۰ نقطه در معابر شهری و بزرگراهی در زمان بارندگی

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۱۷۰۶

مانور مشترک پلیس راهور و شهرداری تهران برای اجرای طرح زمستانه و آماده‌سازی ماشین‌آلات برف‌روبی و لجستیک مورد نیاز در ایام بارندگی، صبح امروز در ضلع شمالی پارک پردیسان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صبح امروز (یکشنبه ۵ آذر ۱۴۰۲)، مراسم «طرح زمستانه مشترک پلیس راهور پایتخت و شهرداری تهران» و مانور ماشین‌آلات برف‌روبی و لجستیک پلیس و شهرداری با حضور، حسین نظری، معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری تهران، سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور، رئیس پلیس راهور پایتخت، رضا محمدی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، علی‌محمد مختاری، مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و جمع دیگری از مدیران شهری و فرماندهان پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت برگزار شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند در این مراسم با تاکید بر آمادگی شهرداری تهران برای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان در زمان بارش برف و باران گفت: ما آمادگی لازم را برای بارش نزولات جوی داریم تا هم در خدمت شهروندان باشیم و هم از شهرداری‌های مناطق پشتیبانی کنیم؛ به نحوی که در حال حاضر ۳۳۰ دستگاه ماشین‌آلات تخصصی برف‌روبی برای بارش‌های احتمالی و خدمت‌رسانی مطلوب آماده به کار هستند.

وی افزود: در بارش‌های اخیر هیچ‌گونه آبگرفتگی در معابر نداشتیم، ولی متاسفانه ترافیک سنگینی در ساعت‌های بارندگی در شهر ایجاد شد. با همراهی شهروندان تلاش داریم زمستانی بدون مخاطره را در تهران رقم بزنیم و امیدواریم ایامی پرخیر و برکت را در پیش داشته باشیم.

پلیس در شن‌پاشی و نمک‌پاشی معتبر به شهرداری کمک می‌کند  

سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ نیز در این مراسم گفت: به شهروندان تهرانی اعلام آمادگی می‌کنیم که همه تلاش خود را انجام خواهیم داد تا شرایط غیرعادی ناشی از تغییرات جوی و بارش‌ها به شرایط عادی تبدیل شود.

وی افزود: از ابتدای مهرماه همزمان با بازگشایی مدارس جلسات مختلفی را در زمینه خدمات شهری برگزار کردیم که در همین راستا با اجرای مانور باران و برف، تمام عوامل پلیس در آمادگی قرار می‌گیرند و قرار است که نیروهای پلیس راهور قبل از شروع بارندگی‌ها در مسیرهای تعیین‌شده مستقر شوند.

موسوی‌پور خاطرنشان کرد: تیم‌های امدادی و عملیاتی پلیس راهور در ایام بارندگی با استقرار در نقاط گوناگون، در مجموع ۲۵۰ نقطه در معابر شهری و بزرگراهی را پوشش خواهند داد و در حال حاضر نیز تیم‌های راهنمایی و رانندگی در ۵۰ نقطه بزرگراهی مستقر هستند تا از ایجاد گره ترافیکی جلوگیری کنند.

رئیس پلیس راهور پایتخت ادامه داد: پلیس در کنار نیروهای خدمات شهری در نقاط برف‌گیر و در زمان شن‌پاشی یا نمک‌پاشی حضور خواهد داشت و به همراه نیروهای شهرداری تهران کمک می‌کند که این اقدامات به صورت صحیح و کامل در همه مسیرها انجام شود.

وی تاکید کرد: در ایام بارندگی به‌ویژه در زمان بارش برف از مردم می‌خواهیم از انجام سفرهای غیرضروری خودداری کنند تا بستر ارائه خدمات بهتر توسط نیروهای پلیس و شهرداری به شهروندان فراهم شود.

شهروندان در روزهای برفی با شهرداری همراهی کنند  

حسین نظری، معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری تهران نیز در این مانور مشترک گفت: امسال ما پاییز برگ‌ریزانی نداشتیم و عملا در فصل پاییز سرما و بارش زیادی را شاهد نبودیم و در نتیجه، آبگرفتگی چندانی در نهرها بر اثر ریزش برگ درختان ایجاد نشد، اما انتظار می‌رود که زمستان پربارشی را در سطح شهر تهران در پیش داشته باشیم و به همین دلیل، لایروبی مسیل‌ها و جوی‌ها به صورت مداوم انجام شده است و این اقدامات همچنان ادامه دارد.

وی افزود: پلیس راهور هر روز ترافیک شهر را کنترل می‌کند و قرار است شهرداری تهران نیز در زمان بارندگی به پلیس کمک کند و در کنار پلیس باشد. البته در شرایط عادی نیز حتی به واسطه نقص فنی یک خودرو می‌توان شاهد قفل شدن معابر بود و طبیعی است در زمان بارندگی، کند شدن حرکت خودروها و سایر مشکلات ناشی از تغییرات جوی منجر به تشدید ترافیک شود.

معاون شهردار تهران ادامه داد: روزهای برفی همراه با نشاط و شادمانی است، اما از شهروندان می‌خواهیم در این زمان فرصتی برای ارائه خدمت به پلیس و نیروهای شهرداری بدهند و زمانی را برای تردد انتخاب کنند که به تشدید ترافیک دامن نزند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از شهروندان محترم پایتخت می‌خواهیم که در روزهای برفی با ما همراهی کنند، البته در سال گذشته همراهی مردم در زمان بارش برف برای تسریع در انجام کارها قابل قبول بود و امیدواریم این تعامل امسال هم تکرار شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز