خبرگزاری کار ایران

جشنواره چیله گئجه‌سی در اردبیل برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۹۷۹۵

در آستانه شب یلدا جشنواره چیله گئجه‌سی با حضور دهیاری 12 روستای بخش مرکزی شهرستان اردبیل در محل نگارخانه خطایی مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل در این مراسم گفت: در چنین شرایطی که جنگ رسانه‌ای بزرگی علیه کشورمان وجود دارد برای ما لازم است که مراسمات و آیین‌های سنتی و اصیل خود را زنده نگه داریم.

حسن محمدی ادیب ادامه داد: شب یلدا یک جشن کهن در کشور ما است که آیین‌های متنوعی در جای جای کشورمان در این شب اجرا می‌شود و برگزاری جشنواره‌های یلدایی و توجه خانواده‌ها به این آیین می‌تواند در احیای آیین‌های یلدایی موثر باشد.

او تاکید کرد: از عوامل برگزار کننده جشنواره چیله گئجه‌سی در اداره کل میراث‌فرهنگی و همچنین در بخشداری مرکزی شهرستان و دهیاری‌ها تشکر می‌کنم و این نوید را می‌دهم که اداره کل میراث‌فرهنگی استان اردبیل در راستای ایجاد نشاط اجتماعی تلاش می‌کند هر ماه حداقل دو برنامه در سطح استان برگزار کند.

در این جشنواره علاوه بر اجرای برنامه‌های متنوع و مرتبط با شب یلدا، اهالی 12 روستای بخش مرکزی اردبیل در قالب غرفه‌ها آداب، رسوم، غذاها و آیین‌های یلدایی خود را به معرض نمایش گذاشتند.

انتهای پیام/
نسرین آذرکیش
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز