خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان:

ایجاد امنیت شغلی، جانی و محیطی کارگران در اولویت قرار گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۹۰۱۷

دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان گفت: ایجاد امنیت شغلی، جانی و محیطی برای کارگران باید در اولویت مسئولان قرار گیرد، به‌طور قطع جامعه کارگری پیگیر حق‌ و حقوق خود خواهد بود و مطالبه‌گری خود را تا حصول نتیجه ادامه می‌دهد.

حمیدرضا امینی در گفت وگو با ایلنا در اصفهان اظهار کرد: امروز شاهد بحث در خصوص تغییر قانون کار در سطوح مختلف هستیم؛ اما باید توجه داشت اگر قرار است تغییری صورت پذیرد باید در جهت توسعه، بهبود و بهره‌وری و ایجاد اشتغال باشد. ایجاد امنیت شغلی، جانی و محیطی برای کارگران باید در اولویت فعالیت مسئولان قرار گیرد و به این موضوعات توجه ویژه شود.

وی با بیان اینکه امروز ۵۰ درصد حوادث کار مربوط به کارگران ساختمانی است، اضافه کرد: ضروری است نیازهای اولیه ایمنی و معیشتی این اقشار زحمت‌کش تأمین شود، لذا اگر به دنبال اصلاح قانون کار هستیم باید شاخص‌های برخلاف رفاه کارگران را از بین برد نه اینکه سفره کارگران را کوچک‌تر کرد.

دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان اضافه کرد: با توجه به اینکه کارگران قشر عظیمی از جمعیت شاغل کشور را تشکیل می‌دهند، هرگونه تصمیم‌گیری در خصوص قوانین مرتبط با آنها باید با درک شرایط اجتماعی و توجه به مسائل متعدد اقتصادی باشد و عواقب تصمیمات در نظر گرفته شود، عدالت موضوع مهمی است که باید به آن توجه داشت.

وی افزود: با جدیت به دنبال رفع مسائل و مشکلات جامعه کارگری هستیم، امروز مشکلات در حوزه بهداشت و درمان برای کارگران وجود دارد، بیمارستان‌های تحت پوشش پاسخگوی حجم زیاد مراجعات نیست و ضروری است تدابیری به منظور رفع این مشکل اندیشیده شود، از مسئولان مختلف برای رفع مسائل کمک خواسته‌ایم؛ اما برخی بی‌مهری‌ها وجود دارد و امیدواریم نگاه ویژه‌تری به جامعه کارگری وجود داشته باشد.

امینی با اشاره به‌ ضرورت اصلاح حقوق و دستمزد کارگران عنوان کرد: متناسب‌سازی حقوق کارگران ضروری است، از دولت انتظار داریم همانگونه که به حقوق کارمندان توجه دارد به کارگران و مشکلات آنها نیز توجه بیشتری داشته باشد و کمک کند تا بخشی از مسائل کاهش یابد، به‌طور قطع جامعه کارگری پیگیر حق‌وحقوق خود خواهد بود و مطالبه‌گری خود را تا حصول نتیجه ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز