خبرگزاری کار ایران

استاندار خراسان رضوی مطرح کرد؛

ساماندهی مشاغل مزاحم مشهد در انتظار مصوبه دولت است

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۸۱۶۸

استاندار خراسان رضوی گفت: ساماندهی مشاغل مزاحم در مشهد نیازمند الحاق این گروه مشاغل به مصوبه هیات دولت، پیرامون معاف‌شدن از عوارض ۸۰ درصدی تغییر کاربری زمین است.

به گزارش ایلنا از مشهد، یعقوبعلی نظری امروز در یکصد و دهمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی درباره بررسی موانع و مشکلات شهرک صنعتی کاویان پیرامون چالش‌های تأمین انرژی، آب، برق و گاز، اظهار داشت: همه سازمان‌ها به ویژه شرکت‌های آب، برق و گاز باید وظایف خود را اجرا و این موضوع را به طور اساسی برطرف کنند.

وی به معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اعلام کرد تا مشکلات و کمبودهای زیرساختی هر کدام از شهرک‌ها را به صورت ویژه بررسی کرده و تدابیر لازم برای رفع مشکلات در راستای تأمین نیاز واحدهای ایجادی و توسعه ظرفیت واحدهای مشغول به‌کار را در اسرع وقت برطرف کند.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: تا زمانی که زیرساخت‌ها فراهم می‌شود و تولید و مصرف انرژی به تعادل می‌رسد، می‌توان از ظرفیت‌های خالی موجود به منظور ارائه سایر واحدهای نیازمند استفاده کرد.

نظری با تاکید بر علت‌شناسی وجود واحدهای تعطیل و غیرفعال در شهرک‌های صنعتی استان، عنوان کرد: امکانات و شرایط مهیا شده در شهرک‌های صنعتی مربوط به بیت‌المال و مردم است و سند ارائه شده به آنان در خصوص بهره‌برداری است و باید انشعابات داده شده به واحدهای تعطیل از آنان گرفته شده و به سایر واحدها داده شود.

وی افزود: واحدهایی که بخشی از ظرفیت خود را مورد استفاده قرار داده اند نیز باید تلاش کنند از ظرفیت خود به طور کامل استفاده کنند، چرا که اصل بر این است همه واحدهای مستقر در شهرک صنعتی به ظرفیت تولید و فعالیت برسند.

نظری در خصوص دستور کار دیگر این نشست با موضوع «بررسی الحاق پروژه‌های مجتمع‌های ساماندهی مشاغل مزاحم مورد تایید کارگروه امور زیر بنایی به تصویب نامه هیات وزیران در راستای اجرای بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها»، خاطرنشان کرد: این موضوع برای طرح در هیئت وزیران باید پیشنهاد شود و تا آن زمان در مورد هرکدام از مجتمع‌ها می‌توان به صورت موردی بحث و تبادل نظر کرد.

استاندار خراسان رضوی درباره تداخل وظایف و ماموریت‌های دستگاه‌های متولی تشخیص تعیین عوارض و رسم‌الخط انگلیسی تابلوهای دو زبانه مشاغل نیز عنوان کرد: این موضوع دو بعد دارد که یکی ضرورت پاسداشت، حفظ و ترویج زبان فارسی است که باید مورد توجه باشد و دیگری نیازمندی‌های موجود استفاده از زبان انگلیسی در نوشتن برخی از تابلوهای راهنمایی و اطلاع‌رسانی با توجه به زائرپذیر بودن شهرمشهد است.

وی افزود: باید اسناد بالادستی ملاک عمل قرار گیرد و اگر مصوبه‌های مربوط به آن نیاز به اصلاح دارد، انجام شود، اما  بر استفاده از نام‌های فارسی و رعایت نسبت ۳۰ به ۷۰ در اندازه نوشتار فارسی و انگلیسی در تابلوها باید تأکید شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز