خبرگزاری کار ایران

۱۲۰ هکتار مزارع قائم شهر زیر کشت قراردادی گندم

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۸۰۴۹

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر گفت: تاکنون ۱۲۰ هکتار محصول گندم این شهرستان به صورت قراردادی کشت شد.

به گزارش ایلنا، علی درویشی نیا با اشاره به ابلاغ کشت قراردادی ۱۸۰ هکتاری گندم در این شهرستان، گفت: تاکنون ۱۲۰ هکتار گندم به صورت قراردادی کشت و این روند همچنان ادامه دارد.

درویش نیا افزود: در کشاورزی قراردادی با نرم افزار اپلکیشن یا پلتفرم با نصب بر روی گوشی موبایل برای عقد قرارداد و خرید تضمینی برخی محصولات کشاورزی نظیر گندم انجام می‌شود.

او گفت: کشاورزان دارای بیمه نامه طرح جهش تولید در دیمزار‌ها و یا کشاورزانی که حق بیمه را بصورت نقدی پرداخت کردند در صورتی که از طریق اپلکیشن جامع کشاورزی قراردادی، در این طرح ثبت نام کنند از تخفیف ۲۰ درصدی حق بیمه و کمک هزینه کرایه حمل محصول بهره مند می‌شوند که در قبال تحویل هر یک تن محصول گندم مبلغ ۱۵۰ هزار تومان کرایه حمل پرداخت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر افزود: کشاورزی قراردادی یک سیستم تولید کشاورزی است که بر اساس توافق بین خریدار و کشاورزان انجام می‌شود و شرایطی را برای تولید و بازاریابی یک محصول یا محصولات کشاورزی ایجاد می‌کند.

درویش‌نیا ادامه داد: برخی از مزایای کشاورزی قراردادی شامل استفاده بهینه از عوامل تولید، خرید تضمینی محصول از کشاورز به صورت عادلانه و کمرنگ شدن نقش واسطه ها، ایجاد بستر مناسب برای آموزش و مشاوره تخصصی و انتقال یافته‌های تحقیقاتی مورد نیاز به مزارع و حمایت کافی و به موقع از تولید کنندگان جهت تمرکز بر تولید بدون دغدغه فروش محصول است.

او گفت: در کشاورزی قراردادی، یک شرکت تولیدی و فرآوری محصولات کشاورزی با عقد قرارداد با کشاورزان و تولید کنندگان، محصولات آن‌ها را به صورت تضمینی و یا توافقی مشخص خریداری می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز