خبرگزاری کار ایران

آغاز برداشت گل مریم در دزفول/لزوم رفع مشکلات گل کاران

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۶۲۴۶

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول گفت: برداشت گل مریم از سطح حدود ۳۰ هکتار از گلخانه‌های این شهرستان آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۴ میلیون شاخه گل مریم از گلخانه‌های این شهرستان برداشت شود.

به گزارش ایلنا از خوزستان، بهروز قمرزاده با اشاره به اینکه هر ساله کشت گل مریم در شهرستان دزفول از اردیبهشت تا شهریور‌ماه انجام می‌شود، اظهار داشت: برداشت این گل  نیز از آبان‌ماه تا فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت.

وی با بیان این که سطح گلخانه‌های شهرستان دزفول حدود ۲۲۰ هکتار است که حدود ۱۷۵ هکتار آن در تولید انواع گل و گیاهان زینتی و گلهای شاخه بریده فعال هستند؛ تصریح کرد: دزفول مقام اول  تولید گل مریم در کشور را داراست و گل مریم دزفول جزء با کیفیت‌ترین گلها به لحاظ ظاهر سرگل و عطر و بو است.

قمرزاده با اشاره به اینکه  کاشت این گیاه بخاطر حساس بودن به سرما در گلخانه‌های با پوشش پلاستیکی صورت می‌گیرد، تصریح کرد: بالا بودن هزینه سازه‌های گلخانه و نیاز به اختصاص اعتبارات ویژه کم بهره و تنفس دار، نبود خودروی مخصوص حمل گل جهت ارسال به سایر استان‌ها، عدم مرز هوایی و زیر ساخت پایانه صادراتی از جمله مشکلات عمده گلکاران است و چنانچه این موانع و مشکلات مرتفع شوند شاهد توسعه و رشد تولید گلخانه‌ها در شهرستان خواهیم بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز