خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کار استان البرز:

تکمیل زنجیره اشتغال طالقان به همت همه دستگاه‌ها وابسته است

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۵۷۶۹

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت خدمات خود را در طالقان در بخش های مختلف رفاهی، درمانی و اشتغالزایی با جدیت دنبال می کند.

به گزارش ایلنا از البرز، عبدالله دارایی در نشست تبیین دستاوردهای نظام و اقدامات دولت سیزدهم در حوزه تعاون کار و رفاه اجتماعی که با حضور سید صولت مرتضوی وزیر کار در طالقان برگزار شد، گفت: تکمیل زنجیره اشتغال به ویژه اشتغال خانگی شهروندان طالقانی به همت همه دستگاه‌های اجرایی وابسته است.

دارایی در ادامه گفت: مسائلی چون شیوه زندگی فصلی، کمبود زیرساخت‌های جاده‌ای، امکانات ارتباطی و فناورانه، مسائل مهم زیست محیطی و مجوزهای محیط زیستی بویژه آب، فقدان بسترهای لازم برای سرمایه‌گذاری و دوری راه به مراکز صنعتی و تولیدی در این شهرستان از مشکلات مهمی است که هم در بخش فعال سازی و احیای تعاونی‌های روستایی و هم در خصوص مشاغل خانگی موانع ایجاد کرده است.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز در ادامه خاطرنشان کرد: از آغاز دولت سیزدهم و رویکرد اقتصاد مردمی رئیس دولت، تحصیلات اشتغال و کارآفرینی در بخش مشاغل خانگی و حمایت از تعاونی‌ها در اعتبارات تبصره ۱۶ و ۱۸ پیش بینی شده و در اختیار مردم استان قرار گرفته است ولی به خاطر دلایلی که عرض کردم این استقبال از سوی روستاییان و شهروندان طالقانی آنگونه که باید نبوده است. در هشت ماه نخست سال جاری تعداد 717 نفر اشتغال جدید در طالقان ثبت شده است که بخش عمده انها در مشاغل خانگی و حوزه کشاورزی بوده است. در سال جاری بیش از 10 میلیارد وام مشاغل خانگی پرداخت و 30 مجوز مشاغل خانگی نیز صادر شده است. 

عبدالله دارایی در ادامه گفت: در بخش‌های کشاورزی به ویژه فرآورده‌های محصولات کشاورزی در قالب تعاونی‌های روستایی و و همچنین تعاونی‌های توسعه و عمران روستاها جذابیت‌های فراوانی در شهرستان طالقان وجود دارد اما مشکلات مربوط به استعلام دستگاه‌های اجرایی در موارد فوق الاشاره مانع بزرگ توسعه اشتغال در طالقان است.

رئیس شورای هماهنگی دستگاه‌های اجرایی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در استان البرز خاطرنشان کرد: در بخش گردشگری و اشتغال مربوط به این حوزه هم به لحاظ عدم سرمایه‌گذاری و نبود زیرساخت‌های لازم و پایین بودن توجیه سهم سودآور تشکل‌های تجاری و اقتصادی و فعال نشدن بخش گردشگری اشتغال را نیز تحت شعاع خود قرار داده است.

دارایی در ادامه گفت: در بخش بیمه های کشاورزان و روستاییان در شهرستان طالقان در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر که مورد تاکید و اهمیت مقام عالی وزارت است، خدمات قابل قبولی ارایه شده است و قریب به هزار نفر بیمه شده روستایی در این صندوق توسط یک کارگزاری در شهر طالقان ثبت نام و حدودا 100 نفر نیز مستمری بگیر این صندوق از اهالی مردم عزیز و فهیم طالقان از خدمات این صندوق بهره می برند.

دارایی خاطر نشان کرد: در بخش آموزش های فنی و حرفه ای و مهارت های اشتغال و کار آفرینی نیز اداره کل فنی و حرفه ای استان با همکاری دستگاه های اجرایی بویژه با فرمانداری شهرستان در بخش آموزش های مهارت شغلی در رشته های خیاطی و پرورش زنبور عسل و چرم و جیر را در محلات کم برخوردار آغاز کرده است و رشته های باغداری و پیوند درختان میوه نیز بزودی آموزش داده خواهد شد. 

وی افزود: در موضوع حمایت از اشتغال سربازان نیز با آموزش قرارگاه اشتغال و مهارت اموزی نیروهای مسلح ویژه سربازان وظیفه دوره های اموزشی آغاز شده است و در راستای حمایت از اشتغال انان ، این قرارگاه در اعتبارات تبصره 16 قانون بودجه عمومی کشور حمایت های خود را ادامه خواهد داد.

مدیرکل کار استان گفت: این سازمان در موضوع آموزش مهارتی و صدور گواهی کارگران ساختمانی در طالقان نیز فعال و پس از طی دوره های آموزشی بیمه کارگران ساختمانی در این شهرستان برقرار و عزیزان کارگر ساختمانی از این خدمات برخوردار شده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز