خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کار البرز خبر داد:

شاخص نرخ بیکاری البرز در پایین‌تر از میانگین کشوری قرار گرفت

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۹۲۲۵

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز گفت: در گزارش مرکز آمار ایران، چکیده نتایج طرح آمارگیری نیروی کار تابستان ۱۴۰۲، استان البرز در شاخص نرخ بیکاری در پایین‌تر از میانگین کشوری عدد ۷.۴ درصد را به خود اختصاص داد.

به گزارش ایلنا از البرز، عبدالله دارایی با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در استان البرز، اظهار کرد: در گزارشی که مرکز آمار ایران در طرح آمارگیری نیروی کار تابستان ۱۴۰۲ منتشر کرد، استان البرز شاخص ۷.۴ را به خود اختصاص داد این در حالی است که در پایان تابستان سال گذشته این شاخص ۸.۰ با شش دهم کاهش نرخ بیکاری در رتبه‌های نخستین کشور قرار گرفت.

دارایی در ادامه گفت: مرکز آمار ایران با اشاره به برخی شاخص‌های عمده بازار کار برای جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر نسبت اشتغال استان البرز در مقایسه با تابستان سال گذشته را ۳۵.۳ اعلام کرد. این شاخص در پایان تابستان سال گذشته ۳۶.۴ بوده است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز با اشاره به اقدامات صورت گرفته هم در بخش حمایت از اشتغال کارآفرینی و هم راه‌اندازی واحدهای نیمه تعطیل و آغاز فعالیت واحدهای جدید تولیدی و صنعتی گفت: در سایه این اقدامات و مشارکت کارآفرینان و تولیدکنندگان و همچنین سایر بخش‌های اشتغال باعث کاهش این نوع از نرخ بیکاری در استان البرز شده است. 

دارایی گفت: نرخ بیکاری میانگین کشوری ۷.۹ درصد است که استان البرز در رتبه پایین تر از متوسط کشوری قرار گرفته و از این بابت از همه فعالان کارآفرینان هچنین مدیران دستگاه‌های اجرایی متعهد اشتغال تقدیر تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز