خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد؛

زیرساخت‌های انتقال خون استان قزوین به تقویت نیاز دارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۵۴۵۳

ضرورت وجود اتوبوس سیار خونگیری

مدیرکل انتقال خون استان قزوین گفت: در استان قزوین تمایل به اهدای خون زیاد است، اما زیرساخت‌ها کم است و از این رو وجود اتوبوس سیار خونگیری برای استان ضرورت دارد و انتظار داریم مورد توجه مسئولین قرار گیرد.

پژمان صالحی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین درباره ضرورت تقویت زیرساخت‌های انتقال خون در استان گفت: به میزانی که امکان اهدای خون در دسترس‌تر باشد استقبال مردم هم بیشتر خواهد شد؛ درحال حاضر صرفا یک مرکز در قزوین و یک مرکز در تاکستان داریم که پاسخگوی نیاز استان نیست.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین ادامه داد: اتوبوس سیار خونگیری یکی از نیازهای ضروری انتقال خون استان است که در افزایش میزان اهدای خون تاثیر قابل توجهی خواهد داشت.

وی عنوان کرد: در واحدهای صنعتی تعداد زیادی از افراد تمایل به اهدای خون دارند اما نمی‌توانند کارخانه را برای این کار تعطیل کنند، با داشتن اتوبوس سیار می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد.

این مسئول ادامه داد: درحال حاضر تیم‌های سیار به واحدهای صنعتی که درخواست دارند مراجعه می‌کنند و در هر واحدی که حضور پیدا کرده‌ایم، استقبال خوبی از سمت کارگران داشتیم، نیروگاه شهید رجایی، شرکت پلاسکو و هفت الماس از واحدهایی بودند که از تیم سیار خونگیری استقبال خوبی داشتند.

تجهیز اتوبوس خونگیری به 25 تا 30 میلیارد اعتبار نیاز دارد

وی با بیان اینکه تیم سیار خونگریری سه‌شنبه‌های هر هفته در ساختمان هلال احمر مستقر می‌شود، گفت: چهارشنبه‌های اول و وسط هر ماه هم در بیمارستان آبیک مستقر می‌شود.

صالحی‌فر ادامه داد: همچنین با همکاری علوم پزشکی و شبکه بهداشت شهرستان البرز، دو روز در ماه هم تیم سیار خونگیری در کلینیک ویژه محمدیه حضور پیدا می‌کند.

وی اظهار کرد: وجود سامانه سیار خونگیری هم از لحاظ پدافندی مناسب است و هم از امکان استقرار در مکان‌های مختلف برخوردار است.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین گفت: اتوبوس سیار خونگیری با تجهیز کامل به 25 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که با نصب ژنراتور به 30 میلیارد می‌رسد، سازمان برنامه و بودجه قول‌هایی داده اما هنوز در عمل اتفاق خاصی نیفتاده است، در این راستا خیرین هم می‌توانند نقش آفرین باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز