خبرگزاری کار ایران

رئیس جهاد کشاورزی استان:

احیای دشت قزوین زمینه تحول در کشاورزی را فراهم می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۵۳۱۳

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: احیا و پایدارسازی دشت قزوین می‌تواند زمینه ایجاد یک تحول در بخش کشاورزی را فراهم کند و باید اولویت بخش قرار گیرد.

به گزارش ایلنا، محمدحسین عطایی در کمیته احیای دشت قزوین گفت: تمرکز بخش کشاورزی استان باید بر افزایش بهره‌وری در واحد سطح باشد تا بتوان به توسعه پایدار دست یافت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین عنوان کرد: می‌توان با برنامه ریزی مناسب و تخصیص اعتبار طرح‌هایی که منجر به تولید آب می‌شود را انجام داد چرا که با بحران آب مواجه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: نشست کمیته احیای دشت قزوین مهمترین نشست این سازمان محسوب می‌شود و باید با ترکیب معاونین، مدیران و محققین بصورت جدی دنبال شود؛ چرا که نتایج این کمیته می‌تواند بعنوان بازوی فنی و سیاست‌گذاری ستاد احیا و پایدار سازی دشت قزوین که در استانداری مستقر است عمل کند.

در ابتدای این نشست مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گزارشی از روند تولید محصولات زراعی و اجرای طرح‌های نوین در این حوزه، خاک‌ورزی حفاظتی، مدیریت به‌زراعی و به‌نژادی، تغذیه گیاهی، الگوی کشت، کشت محصولات زراعی قصیل، تغییر آرایش کشت ذرت علوفه‌ای و کشت محصولاتی همچون کاملینا، گلرنگ ، کینوا و سورگوم ارائه کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز