خبرگزاری کار ایران

رئیس جهاد کشاورزی استان:

۱۸ نوع محصول کشاورزی سالم در قزوین تولید می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۹۸۲۸

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: 18 نوع محصول سالم کشاورزی در قالب سبزی و صیفی در یک‌هزار و ۸۰۰ هکتار از مزارع استان کشت می‌شود.

به گزارش ایلنا، محمدحسین عطایی در نشست شورای مشاوران سلامت دستگاه‌های اجرایی استان قزوین گفت: برای استفاده از محصولات سالم اگرچه برخی اقدامات ساختاری صورت گرفته، اما نیازمند کارهای ترویجی و تبلیغی هستیم تا این مهم توسعه یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: اگرچه تعداد محصولات سالم نشان از گام‌های مثبت استان قزوین در راستای سلامت غذایی است، با این حال باید مساحت و تعداد تولیدات سالم افزایش یابد.

وی عنوان کرد: میانگین مصرف سموم شیمیایی در بخش کشاورزی کشور ۲.۴ کیلوگرم است که این میزان در استان قزوین ۲.۲ کیلوگرم در هکتار بوده و پایین‌تر از میانگین کشوری است.

این مسئول اضافه کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته برخی از کارشناسان اعتقاد دارند که ضرورت استفاده از سموم برای تولید ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: طرح نسخه نویسی الکترونیکی در حوزه فروش سموم گیاهی از مردادماه سال جاری در استان عملیاتی می‌شود.

عطایی ادامه داد: بزرگ‌ترین مشکل و البته بیشترین اولویت وزارت جهاد کشاورزی ساماندهی مراکز فروش سموم گیاهی است که بازرسان حفظ نباتات سازمان به صورت نوبه‌ای از ۲۰۰ مرکز فروش سم بازدید کرده و از فروش محصولات تاریخ مصرف گذشته و تقلبی جلوگیری می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز