خبرگزاری کار ایران

نماینده بوئین‌زهرا و آوج در مجلس:

تصویب افزایش سن بازنشستگی در راستای حمایت از کارگران بود/منابع مالی صندوق‌ها باید تأمین شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۲۲۵۷

نماینده مردم بوئین‌زهرا و آوج در مجلس گفت: خود من به افزایش سن بازنشستگی را رأی ندادم، اما آن‌هایی که رأی دادند به‌خاطر این است که صندوق حمایت از کارگران در تأمین منابع مالی دچار مشکل شده، صندوق برای کارگران است و باید تأمین مالی شود تا در برای بازنشستگی امکان تأمین منابع داشته‌ باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، نشست نمایندگان استان قزوین در مجلس با دانشجویان دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات دانشکده علوم انسانی این دانشگاه برگزار شد. 

روح‌الله عباسپور در این نشست گفت: هر جا فرهنگ بسیجی حاکم شد، توفیقات خوبی را به‌دست آوردیم و این روحیه را در جنگ غزه هم شاهد بودیم که حرکت مردمی داشتند.

نماینده مردم بوئین‌زهرا و آوج در مجلس ادامه‌داد: قانون‌گذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون وظیفه مجلس است، مجلس در رأس امور و ریل‌گذار است.

وی بیان کرد: تأکید رهبری درباره مجلس یازدهم باعث شده این دوره مجلس را از نگاه ایشان تحلیل کنیم، باتوجه به اینکه رهبری در جایگاه‌های مختلف فعالیت داشته بهترین فردی است که می‌تواند مجلس را تحلیل کند.

قانون‌گذاری مجلس یازدهم راهبردی است

این مسئول ادامه‌ داد: شعار، گفتمان و اقدام مجلس یازدهم انقلابی است، قانون‌گذاری این مجلس راهبردی است و نگاه به آینده وجود داشته و مقطعی نیست.

وی عنوان کرد: حوزه خانواده از تأکیدات رهبری است، امروز متأسفانه کشور ما در حوزه زاد و ولد یکی مانده به آخر است و اولین جایی که این موضوع را مورد توجه قرار داد و برای آن قانون‌گذاری کرد، مجلس یازدهم بود.

عباسپور اظهار کرد: مجلس داوطلبانه شفافیت را فراتر از مطالبات مردم تصویب کرد و به آن رأی داد، تشخیص مصلحت نظام این طرح را نگه‌داشته و به اسارت گرفته شده و تعیین تکلیف نمی‌کند، در عین حال ما چهار نماینده نظر خود را داوطلبانه نوشتیم و به هیأت رئیسه داده‌ایم.

نظرات شورای ائتلاف را در جایگاه مشورتی منتقل می‌کنیم

وی اضافه‌کرد: با شورای ائتلاف جلسات مستمری داشتیم، آقای رحمانی، نماینده تاکستان هم اگر جزء شورای ائتلاف نبوده؛ اما رأی آورده و چهار نفره و با همگرایی موجود در جریان انقلاب در جلسات حضور پیدا کردیم و نظرات شورا را در جایگاه مشورتی به استان اعلام کردیم.

نماینده مردم بوئین‌زهرا و آوج در مجلس ادامه‌ داد: اما در حوزه قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای آن، تنفیذ به‌غیر نماینده امکان‌پذیر نیست و نمی‌توان اختیار  آن را به ائتلاف داد.

وی درباره دخالت نمایندگان در انتصابات و امور اجرایی عنوان کرد: رهبری گفتند نمایندگان در اجرا و انتصابات دخالت نکنند، اما در ادامه گفتند در هر حوزه انتخابیه با نمایندگان مشورت شود؛ چرا که از حوزه‌های انتخابیه خود اطلاعات کامل و به امور اشراف دارند.

این مسئول بیان کرد: وقتی افراد به نمایندگان مراجعه می‌کنند پاسخ به مطالبات آن‌ها اجرایی است، باید مرز مشورت را با دخالت مشخص کرد.

وی ادامه‌ داد: از طرفی جریان انقلاب به ما فشار می‌آورد که نباید نااهلان در مسند باشند و چرا شما کاری نمی‌کنید؛ اما از طرف دیگر عدم دخالت را مطرح می‌کنند؛ اگر قرار است دخالت نکنیم چرا این‌ها را از ما می‌خواهید.

مجلس دولت را مکلف کرده بدهی خود به تأمین اجتماعی را پرداخت کند

وی بیان کرد: در برنامه هفتم مجلس هر سال دولت را مکلف کرده بدهی خود به تأمین اجتماعی و صندوق را بدهد و این حمایت از کارگران است.

این مسئول ادامه‌ داد: خرید خدمات را پیگیری کردیم که کار استانی است، پیگیری سد بالاخانلو و جوانی جمعیت هم برای تمام استان است.

وی عنوان کرد: در قانون بودجه ۱۴۰۲ و ۱۴۰۱ به‌ کارگیری نیروها در دستگاه‌های دولتی بدون نظر سازمان استخدامی و آزمون ممنوع است؛ در حوزه کارگری هم یکی از استان‌های پیشرو در اشتغال هستیم و در برخی قسمت‌ها به‌خاطر سرمایه‌گذاری‌های صورت‌گرفته، کارگر پیدا نمی‌شود و از اتباع به‌کارگیری می‌شود، این کارگران هستند که انتخاب می‌کنند که کجا کار کنند.

عباسپور اظهار کرد: عدالت در اولویت قرار دارد و در این راستا ۲۷ نوع قرارداد در کمیسیون تأمین اجتماعی به قرارداد معین تبدیل شد؛ اما عنوان شد که دولت منابع مالی ندارد و مصوبه ما را برگرداندند؛ البته هنوز هم مجلس پیگیر پرداخت عادلانه است و اعتقاد ما این است با اجرایی شدن این کار هزینه دولت بالا نمی‌رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز