خبرگزاری کار ایران

تقدیر از برگزاری تورهای شهروندی عمران و پیشرفت در شیراز

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۱۹۶۳

رئیس و جمعی از اعضای شورای شهر شیراز، شهردار، معاونین و شهرداران مناطق شهرداری شیراز به مناسبت هفته بسیج و سالروز تشکیل بسیج مستضعفین از سردار یدالله بوعلی فرمانده سپاه فجر تجلیل کردند.

به گزارش ایلنا، فرمانده سپاه فجر فارس در این دیدار ضمن تبریک هفته بسیج به شهردار، رئیس و اعضای شورای شهر و مدیران شهری، گفت: گستردگی شیراز و اجرای پروژه‌های متنوع و عظیم عمرانی حاصل تلاش شهرداری و شورای شهر است که چهره شیراز را روز‌‌به‌روز بهتر کرده و در جامعه اُمیدآفرینی می‌کند.

سردار یدالله بوعلی خاطرنشان کرد: تلاشی که خالصانه و برای کسب رضایت عامه مردم باشد یک موفقیت قابل تقدیر برای مسئولان مدیریت شهری است.

وی کار فراگیر در موضوعات فرهنگی را یکی از نقاط قوت این دوره از مدیریت شهری شیراز عنوان کرده و افزود: پروژه های عمرانی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی نیز تأثیرگذار هستند و اهمیت پیوست فرهنگی در طرح‌های عمرانی یکی از مسائل مهمی است که باید به ‌صورت ویژه مورد توجه شهرداری و شورای شهر قرار داشته باشد.

فرمانده سپاه فجر فارس با تأکید بر لزوم اطلاع قشر نوجوان و جوان از پیشرفت‌های کشور در زمینه‌های مختلف و تقدیر از برگزاری اردوهای عمران و پیشرفت تصریح کرد: بازدید اقشار از پروژه‌های شاخص شهری در قالب اردوهاب راهیان پیشرفت جای تقدیر دارد و بر ادامه آن ویژه دانش‌‌آموزان و دانشجویان تأکید کرد.

 بوعلی با تأکید بر آمادگی سپاه فجر برای هم‌افزایی هر چه بیشتر با مدیریت شهری در زمینه محرومیت زدایی، گفت: هدف مشترک ما حل مشکلات مردم است و همانطور که در دوره اخیر شاهد بودیم هر جا با تفکر بسیجی و جهادی وارد عرصه محرومیت‌زدایی و خدمت رسانی شده‌ایم برای مردم شیراز مایه برکت، افزایش رفاه و ایجاد نشاط بوده است.

این مقام ارشد سپاه فجر افزود: حمایت از فعالیت‌های فرهنگی با هدف ترویج فرهنگ و سبکِ زندگی ایرانی اسلامی و همچنین توجه ویژه به معنا و مفهوم طرح‌های معماری و اِلِمان‌های شهری بصورت خاص در برنامه‌های مدیران شهر شیراز پیگیری شود.

فرمانده سپاه فجر خطاب به مدیران شهری شیراز خاطرنشان کرد: تفکر بسیجی و کار جهادی الگوی مدیریت شهری باشد و عنوان مهم سومین حرم اهل بیت (ع) را برنانه‌ریزی در تمام کارها و پروژه ها در نظر بگیرید.

 رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این دیدار، ضمن گرامیداشت هفته بسیج، از تلاش‌ها و مجاهدت‌های بسیجیان در عرصه‌های مختلف خدمت‌رسانی به مردم قدردانی و بیان کرد: ویژگی دیدارهای هفته بسیج آن است که با آرمان‌های امامین انقلاب برای ما طراحی کردند تجدید میثاق کرده و بگوییم بر آن عهد که بستیم، پایبند هستیم.

سید ابراهیم حسینی خواستار بیان انتقادات، مشکلات و پیشنهادات شد و گفت: گذشته‌ای، امروز پیش روی ماست که عملکرد مجموعه شورا و شهرداری است و یک آینده‌ای که ما باید بر اساس آن حرکت کنیم و به جلو برویم.

وی افزود: علاقمندیم نوع نگاهتان را به عملیاتی که در گذشته انجام شده بدانیم و کاستی‌ها و نقص‌ها را اصلاح کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه بسیج، بهترین الگو در مدیریت جامعه است گفت: امروز نه تنها در داخل کشور؛ بلکه در تمام دنیا، اندیشه بسیجی و مدیریتی بسیج خود را نشان می‌دهد.

این مقام ارشد شورای اسلامی شهر اظهار کرد: این مدل مدیریتی امروز تحت مطالعه، ارزیابی و بررسی بزرگان علمی است و در سایر کشورها از آن الگوبرداری شده و به عنوان یک مدیریتی جدید به آن نگاه می‌شود که منشأ و اساس آن تقوا، بصیرت و بینش است.

وی تصریح کرد: این مدل مدیریتی، توجه همه ابرقدرت‌ها را به خود جلب کرده و خود قطعاً یارای دست یافتن به آن را نداشته؛ چرا که مایه و منشأ آن در آن کشورها وجود ندارد، به همین دلیل از این مدل مدیریتی هراسان هستند.

حسینی با اشاره به اقدامات ارزشمند سپاه پاسداران و بسیج در عرصه‌های مختلف بیان کرد: امروز بسیج، امتحان خود را در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، محرومیت‌زدایی و مدیریتی پس داده و خوشبختانه در همه حوزه‌ها خوش درخشیده است.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه تعامل مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز با سپاه فجر قابل توجه و در سطح بسیار خوبی است، گفت: هدف ما شادی و رضایت مردم است و با کمک و همکاری سپاه فجر با مدیریت شهری شیراز اتفاقات خوبی افتاده است و بر این باوریم که می‌تواند بهتر از این هم اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به این نکته که حوزه فرهنگ بیش از سایر حوزه‌ها نیاز به سیاست‌گذاری دارد، گفت: آنچه در نظام جمهوری اسلامی نیازمند کار و تلاش بیشتر است، حوزه فرهنگ است؛ چرا که فرهنگ، خمیر مایه سایر فعالیت‌های اجتماع است و امیدواریم با تداوم همکاری ها بین شهرداری و سپاه فجر استان فارس، شاهد خدمات بهتر و شایان توجهی به شهروندان باشیم.

اهتمام مدیریت شهری در خدمات‌رسانی و انجام پروژهای متعدد شهری

شهردار شیراز نیز با گرامیداشت هفته بسیج و سالروز تشکیل بسیج مستضعفین با بیان اینکه امرور شاهد حضور بسیج و تفکر بسیجی در همه اقشار هستیم، اظهار کرد: امروز علاوه بر مأموریت بسیج در صیانت از کشور، شاهد حضور و تفکر بسیجی در همه اقشار هستیم.

محمدحسن اسدی با بیان اینکه روح و فرهنگ بسیج به عنوان مهمترین تفاوت ‌ما با سایر کشورهایی است که نیروی مردمی دارند، گفت: روحیه ایثارگری بسیج مردمی کشور نقطه برجسته ملی ما با دیگر نقاط دنیاست.

وی با تصریح بر اهتمام در انجام پروژه‌های متعدد شهری افزود: اقدامات اجرایی با توجه به تعدد زیاد پروژه‌ها کار آسانی در شرایط فعلی نیست و این پیشرفت با پشتیبانی شورای اسلامی شهر و اهتمام شهرداری شیراز میسر شده است.

 امیدآفرینی با سیاست‌گذاری شورای اسلامی شهر و اقدام و عمل مدیریت شهری

قائم‌مقام شهردار شیراز نیز در این جلسه با اشاره به افتتاح ۲۰ هزار و ۳۶۳ میلیارد تومان پروژه و آغاز عملیات اجرایی ۳۰ هزار و ۴۳۵ میلیارد تومان پروژه در دهه فجر انقلاب اسلامی، مجموع ارزش ریالی این پروژه‌ها را ۵۰ هزار و ۷۹۸ میلیارد تومان اعلام کرد.

آرش فرج‌زاده با تشریح پروژه‌های قابل افتتاح و آغاز عملیات اجرایی برخی از آنها در دهه فجر پرداخت و گفت: از مجموع این اعتبارات، ۳۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان پروژه توسط معاونت فنی، عمرانی و سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری که عمده فعالیت‌های عمرانی را به خود اختصاص می‌دهند، اجرا و یا افتتاح می‌شود.

وی همچنین ۴ هزار و ۶۵۲ میلیارد تومان از این میزان به مناطق یازده‌گانه، ۳۹۳ میلیارد تومان به معاونت فرهنگی، ۳ هزار میلیارد تومان به معاونت محیط زیست و خدمات شهری، 2 هزار و ۳۸۰ میلیارد تومان به معاونت حمل‌ونقل و ترافیک، ۵ هزار میلیارد تومان به سازمان حمل‌ونقل ریلی، سازمان‌های مدیریت پسماند، مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، مدیریت آرامستان، به حمل‌ونقل بار، سیما، منظر و فضای سبز شهری به آتش‌نشانی و خدمات ایمنی اختصاص داده شده است.

قائم‌مقام شهردار شیراز همچنین با تقدیر از حمایت‌ها و سیاست‌‌گذاری شورای اسلامی شهر در اجرای پروژه‌های شهری به افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۶۲ پروژه با انجام بیش از ۲۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان پروژه‌‌های شهری همزمان با سفر ریاست جمهوری اشاره و بیان کرد: این حجم پروژه در سنوات مختلف بی‌سابقه بود.

فرج‌زاده تصریح کرد: پروژه‌های متعدد بزرگ‌مقیاس و متوسط این سفر، نشان از خدمتگزاری صادقانه و امیدآفرینی با سیاست‌گذاری شورای اسلامی شهر و اقدام و عمل مدیریت شهری بود.

وی بیان کرد: این پروژه‌ها در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، زیست‌محیطی، خدمات شهری، حمل‌ونقل و ترافیک تعریف و عملیاتی شدند و یا به افتتاح و بهره‌برداری رسیدند.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج ادارات کل شهدای شهرداری شیرازهمچنین با ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده گفت: حرکت بسیج شهدای شهرداری شیرازبا توجه به فرموده رهبر معظم انقلاب برمبنای رویکرد سه‌گانه جهاد تبیین، خدمت‌رسانی و امیدآفرینی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز