خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین:

کم‌کاری متولیان برای واگذاری زمین جوانی جمعیت در قزوین مشهود است

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۱۳۰۲

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین با اشاره به اهمیت توجه ویژه به قانون جوانی جمعیت گفت: کندی و کم کاری متولیان درباره واگذاری زمین به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر براساس قانونی جوانی جمعیت کاملا مشهود است.

به گزارش ایلنا، قاسم اللهیاری با اشاره به اهمیت جوانی جمعیت گفت: دو سال پیش قانونی جامع، در مجلس تحت عنوان "قانون جوانی جمعیت" به تصویب رسید و در این قانون برای تمامی سازمان‌ها و نهادهای کشور تکالیفی معین شد که به نظر می‌رسد قوانین مصوب شده به خوبی اجرایی نمی‌شوند.

رئیس کمیسوین فرهنگی شورای شهر قزوین با اشاره به نحوه اجرای قانون جوانی جمعیت در شهر و استان قزوین گفت: در دو سال گذشته بیش از یک‌هزار و 500 خانواده سه فرزندی و بیشتر، در استان برای بهره‌مندی از زمین رایگان ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد، حدود یک‌هزار خانواده در شهر قزوین سکونت دارند، متاسفانه تا این لحظه زمینی در شهر قزوین به متقاضیان تحویل داده نشده است.

وی خاطر نشان کرد: پس از پیگیری‌های مداوم خانواده‌ها شنیده‌هایی مبنی بر تحویل زمین در جوار روستاهای اطراف با فاصله حدود بیست کیلومتر از شهر به گوش می‌رسد که به دلیل عدم وجود زیرساخت مناسب مورد گلایه شهروندان قرار گرفته است.

این عضو شورای شهر قزوین با انتقاد از واگذاری زمین در روستاها در طرح جوانی جمعیت گفت: بر اساس ماده 4 قانون جوانی جمعیت، به مشمولان ساکن در شهرهای بالای 500 هزار نفر باید در شهرک‌های اطراف شهر محل سکونت، زمین واگذار و سند مالکیت نیز بعد از پرداخت هزینه‌های آماده سازی تحویل والدین شود.

وی تاکید کرد: در چنین برهه‌ای که عده‌ای وارد عرصه شدند و بر آن شدند که با این بحران مقابله کنند؛ شاهد تصمیمات دلسردکننده متولیان امر هستیم که باید با اجرای صحیح قوانین حمایتی در این بحران نقش آفرینی کنند، این امور باعث شده شیرینی این قانون به کام خانواده‌ها ننشیند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز