خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار خبر داد؛

واگذاری زمین جوانی جمعیت قزوین در دهکده شهری کوشک و هنگام

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۳۹۷۸

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: برای طرح جوانی جمعیت و واگذاری طمین به خانواده‌های دارای سه فرزند وضعیت زمین‌های موجود در قزوین بررسی و در نهایت دهکده شهری هنگام و کوشک قزوین برای واگذاری زمین در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایلنا، سومین کمیته ماده ۴ قانون جمعیت (واگذاری زمین رایگان به خانواده‌های سه‌فرزندی و بیشتر) که با حضور مدیران متولی واگذاری زمین و جمعی از نمایندگان خانواده‌های سه فرزندی در استانداری قزوین برگزار شد.

مهدی رجحانی در این نشست گفت: پس از ابلاغ قانون جمعیت، قزوین جزء اولین استان‌های پیگیر واگذاری زمین بود اما به دلیل کمبود زمین در استان، به دنبال راه‌حل اساسی برای تأمین زمین بودیم و همین مسئله زمان‌بر شد‌.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین افزود: علی‌رغم اینکه در قزوین با کمبود جدی زمین روبه‌رو بودیم با تدبیر استاندار و مسئولین ذی‌ربط برای اغلب افرادی که ثبت‌نام کرده‌اند زمین در نظر گرفته شده است، برخلاف مراحل ابتدایی که مکان‌یابی زمان‌بر بوده است، سرعت واگذاری از این پس بیشتر خواهد بود.

این مسئول یادآور شد: برخی تمایل داشتند که زمین‌ها در شهر جدید مهرگان به افراد واگذار شود، اما شهر جدید مهرگان نیاز به تأمین زیرساخت‌ها دارد و باید امکانات در این شهر گسترش پیدا کند؛ بنابراین امکان واگذاری زمین به طرح جوانی جمعیت در این منطقه وجود ندارد.

وی بیان کرد: با توجه به جمعیت موجود در شهر جدید مهرگان، واگذاری بیشتر زمین باعث ایجاد مشکلات بیشتر برای ساکنین فعلی مهرگان خواهد شد، معتقدیم زمین‌های موجود در مهرگان باید برای آبادی این شهر هزینه شود.

رجحانی یادآور شد: دهکده هنگام و کوشک نیز بعد از کارشناسی‌ها و انجام مطالعات لازم برای این طرح انتخاب شده است و ایجاد زیرساخت‌های آن به‌زودی آغاز می‌شود، این مناطق دارای آینده خوبی هستند و به‌زودی شرایط زندگی در آن بیشتر فراهم می‌شود.

وی تاکید کرد: برخی نیز خواستار دریافت زمین در سایر مناطق شهری هستند، اما باید بدانند که سایر زمین‌های موجود در شهر یا الحاقی به شهر مستلزم سیر روال پیچیده خارج استانی و بسیار بسیار زمان‌بر است، ضمن اینکه برخی از این اراضی نیز سرمایه‌ای است و باید برای تامین زیرساخت‌های لازم مورد استفاده قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین یادآور شد: وضعیت امروز این زمین‌ها با آینده‌ای که دارند قابل مقایسه نخواهد بود، باید بدانیم که چگونه شهرها ایجاد شده است، مناطقی مانند نوروزیان، کوثر و مینودر نیز در گذشته‌های نه چندان دور همانند این مناطق بوده است و در یک فرآیند تدریجی پیشرفت اتفاق افتاده است.

رجحانی تاکید کرد: اگر قرار باشد در منطقه‌ای گران قیمت شهری هم زمین داده شود، مطابق قانون به چندین نفر یک زمین داده خواهد شد و ارزش واگذاری ثابت است؛ اما ما در این مناطق ۲۰۰ متر زمین می‌دهیم که در آینده رشد پیدا می‌کنند و سرمایه مناسبی برای خانواده می‌شود، امکانات با جمعیت می‌آید و در صورت افزایش و استقرار جمعیت نیز قطعا ارائه خدمات و امکانات افزایش خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: اختصاص فضا در بافت‌های فرسوده نیز هم‌اکنون امکان‌پذیر نیست چرا که در بازآفرینی با مشکلاتی روبرو هستیم که باز شدن گره آن‌ها زمانبر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز