خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان کرمان:

نگاه مادی و درآمدی در حوزه وکالت اشتباه است

asdasd
کد خبر : ۱۵۴۱۹۳

رئیس کل دادگستری استان کرمان نگاه مادی ودرآمدی در حوزه وکالت ونگاه آماری در حوزه قضاوت رااشتباه دانست وگفت: باید نگاه به امر وکالت نگاه کار گشایی از مشکلات مردم باشد ونبایددیدگاه مادی دراولویت کار شما باشد.

کرمان - ایلنا: حجت السلام والمسلمین علی توکلی در هفتمین نشست وکلا و مشاورین حقوقی با قضات دادگستری رفسنجان، با بیان اینکه بعضی ازمشاغل درمعرض آسیب هاوتهدیدات بیشتری قراردارند گفت: قضاوت و وکالت ازجمله این مشاغل می‌باشندکه ازخداوندبایدبخواهیم لحظه‌ای حتی به اندازه پلک زدن چشم مارا به خودمان واگذار نکند.

به گزارش ایلنا از کرمان وی در ادامه سلامت، صداقت، حسن خلق، دلسوزی، وعده نابجا ندادن ۵ اصل موفقیت یک وکیل در کار وکالت می‌باشد. وبرای اصلاح رفتارخود بایداین اصول رادرخودتقویت نمود.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان یاد آور شد: بعضی از قوانین حقوقی و جزایی و کیفری موجود خشک وانعطاف ناپذیرهستند وباعثبروز مشکلاتی شده‌اند، اما بایدبه قانون احترام بگذاریم وهمیشه درکار‌ها راه قانونی راپیش بگیریم نه خدای ناکرده راههای غیرقانونی وپردرآمد دیگررا.

وی با بیان اینکه وکلا باید صداقت درکارداشته باشندوبطور مثال ازابتدای کار مبلغ واقعی حق الوکاله رادرج کنند تا تمبر مالیاتی آن درست محاسبه شود. گفت: رعایت ارزشهای اخلاقی در تدوین لوایح را جدی بگیرید.

این مقام قضائی بابیان اینکه در خصوص وکالت در پرونده‌ها، پروندهای خانواده نیازبه وکیل نداردزیرا باعثعدم سازش وایجاد تنش دربین خانواده هامی شود گفت: باید در مورد وکالت در پرونده‌ها به این نکته توجه داشت که وکلای مرد موکل مرد و وکلای زن موکل زن اتخاذ نمایند.

این مقام قضائی ابراز داشت: باید جایگاه وحرمت وکلا توسط همکاران قضائی واداری دادگستری حفظ شود.

حجت الاسلام والمسلمین توکلی بابیان چندتوصیه اخلاقی گفت: از زمین خوردن دیگران خوشحال نشوید! چون نمی‌دانیم که روزگار در آینده چه بسر خودمان می‌آورد. وی همچنین افزود: هیچگاه یادخداومعاد را فراموش نکنید زیراکه فراموشی این ۲ باعثگمراهی می‌شود. واگردرزندگی این دواصل فراموش گردد، نباید انتظار داشته باشیم که اعتبار و آبرو و توفیق و عاقبت بخیری داشته باشیم.

وی همچنین ابرازداشت: ایرادات، مشکلات و انتقادات خود را در اینگونه جلسات مطرح کنید تا باکمک هم و همفکری راه حل مناسبتری را برای برون رفت ازمشکلات پیدا کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین علی توکلی درپایان با بیان اینکه قضات و وکلا اگر اعتباری دارندحاصل تلاش خودشان است و ازدیگران کسب نکرده‌اند، گفت: اعتبار چندین ساله کاری خود را در عرصه وکالت با ورود به یک پرونده خاص، خدشه دار نکنید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز