خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد،

طرح نهضت ملی مسکن روستایی راهی برای خانه دار شدن جوانان روستایی گلستان است

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۱۱۲۲

بانک‌ها در اجرای نهضت ملی مسکن روستایی همکاری کنند

تهیه مسکن یکی از طرح‌های مهم دولت سیزدهم بوده و دولت قرار شده تا سال ۱۴۰۴ در کشور ۴ میلیون مسکن بسازد که طبق گفته دولت سهمیه گلستان بیش از ۹۰ هزار واحد مسکونی است. سهمیه روستاهای استان در این طرح ملی حدود ۳۰ هزار واحد مسکونی است که طی چهار سال ساخته شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از گرگان، مطابق سرشماری نفوس و مسکن بیش از ۴۰ درصد جمعیت استان در روستاها زندگی می‌کنند و گلستان رتبه دوم کشوری را به لحاظ جمعیت روستایی در کشور دارد. تعدادی از روستاهای گلستان با مشکلاتی مانند خشکسالی، بیکاری، رانش زمین و ...‌ مواجه هستند.

در حال حاضر بیش از ۲۲۰ هزار واحد مسکونی روستایی در گلستان وجود دارد که بنیاد مسکن استان در سالهای اخیر طرح مقاوم سازی خانه‌های روستایی را دارد انجام می‌دهد ولی هنوز بسیاری از واحدهای مسکونی در معرض تخریب قرار دارند.

طرح نهضت ملی مسکن روستایی راهی برای خانه دار شدن جوانان روستایی در استان است. زوج‌های جوان در روستاها مدت‌ها است که در سامانه طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌ نام کرده‌اند ولی برخی بانک‌ها به بهانه‌های مختلف همکاری لازم را با روستایان استان ندارند.

طبق گفته مسئولین استان گلستان در تامین زمین مورد نیاز این طرح ملی رتبه برتر کشور را بدست آورده اند ولی مسئولین استان باید در تسریع اجرا و تکمیل پروژه‌های این طرح ملی نیز مصمم باشند که جوانان به تشکیل خانواده امید داشته باشند.

قیمت مسکن در شهر و روستاهای گلستان در سال‌های اخیر افزایش چشم‌گیری داشته است و تهیه مسکن برای خانواده‌ها در روستاها به اولویت جدی تبدیل شده و به همین دلیل تأمین مسکن برای خانوار‌ها به ویژه اقشار کم درآمد به مهمترین معضل تبدیل شد که اجرای این طرح از اهمیت بسیار مهمی برخوردار است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان درگفت وگو با خبرنگار ایلنا اظهارکرد: طی دو سال اخیر بنیاد مسکن استان در طرح نهضت ملی مسکن روستایی توانسته اقدامات مهمی را برای مردم انجام دهد. اجرای طرح نهضت ملی مسکن برای مناطق روستایی گلستان در یک بازه زمانی چهار ساله تا سال ۱۴۰۴ انجام می‌شود.

سید محمد حسینی ادامه داد: تاکنون پرونده بیش از ۱۵ هزار واحد مسکونی روستایی به بانک‌های عامل ارسال شده است و بیش از ۱۴ هزار واحد آن انعقاد قرار داد بانکی انجام شده است. گلستان در تامین زمین مورد نیاز ساخت مسکن روستایی در قالب طرح نهضت ملی مسکن رتبه نخست کشوری را دارد.

وی افزود: برای بیش از ۱۷ هزار واحد مسکونی صدور پروانه ساختمانی صادر شده که بیش از ۱۳ هزار واحد عملیات اجرایی و فونداسیون آن شروع شده است. دیوار چینی حدود ۸ هزار واحد مسکونی هم شروع شده است.

حسینی افزود: ۷۰۰ هکتار زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن روستایی در استان است که تاکنون  ۸۰ درصد زمین مورد نیاز چهار ساله اجرای طرح مزبور در مناطق روستایی گلستان تامین شده و مشکلی وجود ندارد.

وی یادآور شد: درحال حاضر ۳ هزار واحد مسکونی آماده بهره برداری است و نهضت ملی مسکن روستایی مسیر بسیارمطمئن خانه‌دارشدن روستاییان است. جمع آوری اطلاعات برای ساماندهی مسکن روستایی از جمله اولویت‌های بنیاد مسکن گلستان است.

وی افزود: بنیاد مسکن در سال های اخیر بازسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان را در برابر بلایای طبیعی در معرض خطر مقاوم سازی کرده و دراین روند درحال انجام است.

حسینی گفت: طرح هادی در بیش از ۹۰۰ روستای استان گلستان  ارائه می‌شود و در حال حاضر در طرح هادی بیش از ۴۰ درصد روستاهای گلستان نیازمند بازنگری است.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر مالکیت بیش از ۶۰ درصد روستاهای استان تحت مالکیت بنیاد علوی است. بیش از ۳۰۰ روستا در استان به عنوان روستاهای پر مخاطره شناخته شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز