خبرگزاری کار ایران

با دخالت پلیس راهور؛

۶۲۵ هزار وسیله نقلیه آلاینده در البرز اعمال قانون شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۹۶۹۹

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گفت: در اجرای کنترل آلاینده های متحرک، ۶۲۵ هزارو ۷۵۶ وسیله نقلیه آلاینده طی سال جاری در این استان اعمال قانون شده است.

به گزارش ایلنا از البرز، سرهنگ حمداله رحمتی پور امروز اظهار کرد : از مجموع وسایل نقلیه اعمال قانون شده ،  ۶۲۳ هزارو ۸۴۲ دستگاه خودروی فاقد معاینه فنی و یک هزارو ۹۱۴ دستگاه کامیون فاقد مجوز بوده است.

وی افزود: در این مدت ۳۵ وسیله نقلیه دودزا نیز به تعمیرگاه منتقل شده است.

سرهنگ رحمتی پور گفت: طی یک هفته گذشته نیز با توجه به افزایش آلودگی هوای شهرستان های استان البرز، طرح مقابله با خودروهای دودزا با جدیت کامل اجرا شد و بیش از ۱۶ هزارو ۵۰۰ وسیله نقلیه دودزا و فاقد معاینه فنی جریمه شدند.

رئیس پلیس راهور البرز افزود : خودروهای آلاینده و فاقد معاینه فنی باید برای رفع نقص فنی به مراکز خدمات خودرویی و معاینه فنی منتقل شوند.

وی بیان کرد: طرح برخورد با خودروهای آلاینده و فاقد معاینه فنی در همه فصول سال ادامه دارد اما در ۶ ماه دوم سال به دلیل آلودگی بیشتر در کلانشهر ها، این طرح ها با شدت بیشتری انجام می شود.

این مقام انتظامی اضافه کرد: شهروندان تا حد ممکن از هر گونه فعالیتی که منجر به افزایش آلودگی هوا می شود، خودداری کنند.

سرهنگ رحمتی پور افزود: خودروهایی که عمر تولید آن ها کمتر از چهارسال باشد نیازی به معاینه فنی ندارند اما بالای چهارسال باید برگه معاینه فنی دریافت کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز افزود: اکنون ۲۲ مرکز معاینه فنی خودرو در استان البرز فعال است که از این تعداد سه مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین در شهرستانهای کرج، نظرآباد، اشتهارد و ۱۹مرکز معاینه فنی خودروهای سبک شامل ۲ مرکز در نظرآباد، سه مرکز در ساوجبلاغ، چهارمرکز در فردیس، یک مرکز در اشتهارد و بقیه در شهرستان کرج قرار دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز