خبرگزاری کار ایران

مدیر زراعت استان خبر داد؛

اختصاص 120 هزار هکتار از مزارع قزوین به طرح جهش تولید

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۹۲۴۰

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در سال زراعی جاری ۱۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان با ۱۰ محصول زراعی به زیر کشت طرح جهش تولید خواهد رفت.

به گزارش ایلنا، حسن جلیلوند با اعلام این خبر گفت: بر اساس برنامه ابلاغی تعیین‌ شده، از این میزان ۶۵ هزار هکتار گندم، ۲۴ هزار هکتار جو، 7 هزار هکتار نخود، 5 هزار هکتار عدس، ۱۲ هزار هکتار دانه‌های روغنی، 6 هزار هکتار علوفه یک ساله دیم (ماشک، گاودانه و تریتیکاله) و گیاهان دارویی در سطح یک‌هزار هکتار است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: تاکنون برای ۸ هزار هکتار گندم و یک‌هزار هکتار جو دیم قرارداد با کشاورزان برای اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارها منعقد شده‌ است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین براساس برنامه ابلاغی قرار است ۱۶۵ دستگاه ادوات در این طرح به استان قزوین اختصاص یابد که تاکنون ۴۸ نفر کشاورز جهت اخذ تسهیلات خرید ادوات به بانک ملی استان معرفی‌ شده‌اند.

این مسئول اجرای تناوب، به‌ کارگیری از ارقام زراعی مناسب، رعایت زمان مناسب کاشت پیش از بارش‌های مؤثر پاییزه، به‌ کارگیری کودهای بذر مال برای بذور خود مصرفی و رعایت فرمول کودی، حفظ بقایای ۳۰ درصدی، کشت عمود بر جهت شیب، کشت مستقیم بدون شخم، تبدیل آیش زرد به سبز و رعایت مصرف ۸۰ درصد کود اوره مورد نیاز قبل از کشت را از مهم‌ترین شاخص‌های فنی طرح جهش تولید در دیم‌زارها در سال زراعی جاری برشمرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز