خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی لرستان؛

۵۷ درصد تصادفات درون شهری استان فوتی است

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۸۷۰۶

رئیس راهنمایی و رانندگی لرستان گفت: ۵۷ درصد تصادفات درون شهری استان فوتی است که مربوط به عابرین پیاده است.

به گزارش ایلنا، سرهنگ کریم فاخری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: متاسفانه در هفت ماهه سال جاری به دلیل بی‌توجهی رانندگان به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی  شاهد این حوادث نا گوار بوده‌ایم.

وی با تاکید برلزوم خودداری اکید رانندگان از سرعت غیر مجاز بعنوان عامل اساسی بروز بسیاری از تصادفات، تصریح کرد: رانندگان می‌بایست در حین حرکت  با سرعت مجاز تردد کنند و در همه حال توجه کامل و کافی به جلو داشته باشند و از خوردن - آشامیدن و استفاده از تلفن همراه خودداری کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی لرستان به رانندگان توصیه کرد با سرعت مجاز رانندگی کنند و خاطر نشان کرد: عابرین پیاده در سطح معابر، آسیب پذیرترین کاربران ترافیک می‌باشند و در اثر ضربات وارده معمولاً دچار جراحت  و متاسفانه  برخی فوت می‌کنند.

سرهنگ فاخری به رانندگان هشدار داد که  توجه داشته با شند؛ سرعت غیر مجاز همواره آبستن بروز حادثه است و باعث تاخیر در رویت شده و قبل از اینکه خطر توسط راننده تشخیص داده شود، خودرو با آن برخورد می‌کند.اما هنگامی که راننده با سرعت مجاز و مطمئن رانندگی کند، می‌تواند در هر زمان قبل از بروز حادثه خطر  را تشخیص  دهد.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال راننده در صورت رانندگی با سرعت مجاز؛ هرگاه با عبور عابر پیاده از عرض راه و یا هر مانع دیگری مواجه شود به هر نحو که امکان‌پذیر باشد می‌تواند  از خطر دوری کند و سلامت خود و دیگران را حفظ کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز