خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان مطرح کرد؛

تثبیت و ارتقاء رکوردهای کشاورزی با طرح تحول کشاورزی

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۸۳۵۳

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: طرح تحول کشاورزی منجر به تثبیت و ارتقاء رکوردهای در حوزه کشاورزی و زراعت می‌شود.

به گزارش ایلنا، سید عماد شاهرخی روز چهارشنبه- بیست و چهار آبان ماه - در جلسه ستاد زراعت استان که با حضور معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه با مدیریت وزارت جهاد کشاورزی، اجرای برنامه ها در سطح ملی و استانی و شهرستانی؛ در دو سال گذشته در دولت سیزدهم، کمترین چالش و مشکل در حوزه اقدامات زراعی را داشته‌ایم.

وی ادامه داد: با تامین بذر و کود به موقع، توصیه های کارشناسان، اجرای دقیق برنامه ها و... از خرید ۱۲۳ هزار تن گندم در سال ۱۴۰۰ به بیش از ۵۳۰ هزار تن گندم رسیده ایم که در تاریخ کشاورزی لرستان بی سابقه است.

شاهرخی تصریح کرد: در حوزه دانه های روغنی سال قبل ۳ برابر سال زراعی ماقبل، سطح زیر کشت داشته ایم و‌ در هدف گذاری امسال به دنبال این هستیم تا میزان سطح زیرکشت ارتقا یابد.

وی گفت: طرح جهش تولید در دیمزارها از راهکارهای مهم برای تامین امنیت غذایی وفرصتی مناسب برای افزایش بهروری و تولید دربخش کشاورزی است که همه ما باید با مشارکت و تعامل آن راتوسعه دهیم.

شاهرخی با بیان اینکه طرح جهش تولید یکی ازطرح های مهم وموثر مقام معظم رهبری دربخش کشاورزی واقتصادکشور است، گفت: از سیاست های مهم مقام معظم رهبری در توسعه بخش کشاورزی اجرایی شدن طرح جهش تولید در دیمزارها ست که بی تردید با توسعه و تحقق آن شاهد توسعه بخش اقتصادی و اشتغال پایدار خواهیم شد.

شاهرخی در ادامه به هم افزایی وتعامل بیشتر ستاد اجرایی فرمان امام"ره" و سازمان جهادکشاورزی لرستان در راستای توسعه طرح جهش تولید دردیمزارها اشاره کرد بیان کرد :طرح جهش تولید یک طرح مشترک بین ستاد اجرایی فرمان امام "ره"و سازمان جهاد کشاورزی در لرستان است که به صورت مشارکتی و هم افزایی دودستگاه این طرح درحال اجرا وتوسعه است.

وی تصریح کرد: این دیدگاه باید مدنظر همه ما باشد با برنامه های مستقل وجداگانه این طرح محقق نخواهد شد؛البته تاکنون هماهنگی ها وتعاملات خوبی بین دودستگاه وجود داشته و همین امر باعث شد درسال گذشته ما ازرتبه چهاردهم به رتبه سوم کشوری درحوزه طرح جهش تولید برسیم که این موفقیت محصول همین ارتباطات موثر بین دودستگاه است.

وی افزود: تلاش مجموعه سازمان جهاد کشاورزی لرستان نیز بر این است تا علاوه بر تثبیت رتبه سوم در اجرای طرح جهش تولید، بتوانیم آن را ارتقا دهیم.

وی اظهار کرد: بنابراین سیر صودی که شروع شده است ولی لازمه آن این است که بر اساس طرح تحول، این رکوردها را تثبیت و آنها را ارتقا دهیم.

شاهرخی اظهار کرد:  آغاز طرح تحولی اقدامی در استان در حوزه کشاورزی است که در کمتر استانی شاهد آن خواهیم بود، در اجرای این طرح همکاران در ۶۰ نقطه همگن نمونه گیری انجام داده اند که کار بسیار دقیق و ارزشمندی است و با آنالیز داده ها و اطلاعات ، طرح تحول کشاورزی و دستیابی به هدف گذاری مطلوب تسهیل می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه پیشرفت در بخش کشاورزی  نیازمند بهره وری است، گفت: لازم است تا  با آموزش، ترویج،  انتقال یافته ها و بالا بردن دانش فنی در واحدهای تولیدی و مزارع به بهره وری دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز