خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان مطرح کرد؛

جهش تولید فرصت ویژه‌ای برای فرهنگ سازی و ریل گذاری موثر و مداوم در بخش کشاورزی

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۷۰۶۰

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: طرح جهش تولید در دیمزارها فرصت بسیار مغتمی در کشور و ویژه در استان لرستان است.

به گزارش ایلنا، سید عماد شاهرخی امروز یکشنبه در گردهمایی و نشست تخصصی کارشناسان ناظر پهنه طرح جهش تولید در دیمزارهای استان با اشاره به تاکید رهبر و مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در اجرای این طرح؛ تصریح کرد: برای استانی همچون لرستان با 75 درصد اراضی دیم، این طرح فرصت بسیار ویژه ای برای فرهنگ سازی و ریل گذاری موثر و مداوم در بخش کشاورزی استان است.

وی افزود: طرح جهش تولید در دیمزارها از راهکارهای مهم برای تامین امنیت غذایی و فرصتی مناسب برای افزایش بهروری و تولید در بخش کشاورزی است که همه ما باید با مشارکت و تعامل آن را توسعه دهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: طرح جهش تولید یکی ازطرح های مهم وموثر مقام معظم رهبری در بخش کشاورزی و اقتصاد کشور است گفت: از سیاست های مهم مقام معظم رهبری در توسعه بخش کشاورزی اجرایی شدن طرح جهش تولید در دیمزارها ست که بی تردید با توسعه و تحقق آن شاهد توسعه بخش اقتصادی و اشتغال پایدار خواهیم شد.

شاهرخی در ادامه به هم افزایی و تعامل بیشتر ستاد اجرایی فرمان امام "ره" و سازمان جهاد کشاورزی لرستان در راستای توسعه طرح جهش تولید در دیمزارها اشاره کرد و گفت: طرح جهش تولید یک طرح مشترک بین ستاد اجرایی فرمان امام "ره" و سازمان جهاد کشاورزی در لرستان است که به صورت مشارکتی و هم افزایی دو دستگاه این طرح در حال اجرا و توسعه است.

وی تصریح کرد: این دیدگاه باید مدنظر همه ما باشد با برنامه های مستقل وجداگانه این طرح محقق نخواهد شد؛البته تاکنون هماهنگی ها و تعاملات خوبی بین دو دستگاه وجود داشته و همین امر باعث شد در سال گذشته ما از رتبه چهاردهم به رتبه سوم کشوری در حوزه طرح جهش تولید برسیم که این موفقیت محصول همین ارتباطات موثر بین دو دستگاه است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد: خوشبختانه در اجرای این طرح، در تولید گندم و جو 11 درصد افزایش، دانه های روغنی 24 درصد، نباتات علوفه‌ای 52 درصد و... افزایش داشته‌ایم.

وی ادامه داد: در سال قبل 74 دستگاه ادوات جذب شده اما این در حالی است که در سال زراعی قبل 255 دستگاه ادوات و ماشین آلات جذب شده است.

شاهرخی گفت: این در حالی است که برای سال زراعی 1402-1403 جذب 522 دستگاه هدف گذاری شده است.

وی عنوان کرد: در قالب طرح جهش تولید، بذرمال رایگان، پرداخت تسهیلات 4 درصدی خرید ادوات و ماشین آلات کشاورزی، تخفیف 50 درصدی بیمه محصولات کشاورزی و... اعمالل می شود تا طرح به درستی اجرا و به نتیجه و هدف مطلوب دست پیدا کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد: لازمه اجرای دقیق و دستیابی به نتیجه مطلوب و هدف گذاری پیش بینی و برنامه ریزی شده، ثبت اعداد، ارقام، اقدامات و ... به صورت واقعی است و بایستی اقدامات با دقت انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز